جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ورود به بهشت

حوزه/ حجت الاسلام صالحی در جمع طلاب به ویژگی ها و شرایط ورود مومنان به بهشت از دیدگاه رسول خدا (ص) اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام هادی صالحی، صبح امروز به مناسبت دهه کرامت در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه خواهران استان کردستان اظهار داشت: دین مبین اسلام و رسول خدا(ص) برای مومنین شرایط و ویژگی های را عنوان کرده اند که با داشتن این ویژگی ها می توان مسلمان و مومن را از غیر مومن تشخیص داد.

وی به این شروط اشاره کرد و افزود: اولین شرط برای ورود یک مومن به بهشت، پرهیز مومن از دروغگویی است. رسول خدا (ص) می فرمایند:« زمانی که صحبت می کنید دروغ نگویید».

حجت الاسلام صالحی در ادامه سخنان خود گفت: یکی دیگر از شروط ورود مومن به بهشت از دیدگاه رسول اکرم (ص)؛ وفا به عهد می باشد. از نظر پیامبر خدا، مومن همواره باید به عهد و پیمان خود وفادار باشد.

این استاد حوزه اظهار داشت: پیامبر می فرمایند که هر گاه امانتی را به شما سپردند در آن خیانت نکنید، لذا امانتداری یکی دیگر از شروط برای ورود مومنان به بهشت از دیدگاه رسول اکرم (ص) می باشد.

وی به چهارمین ویژگی یک مومن برای ورود به بهشت اشاره کرد و بیان داشت: مومن همواره باید از حرام های خدا دوری کند و به آنها نزدیک نشود، زیرا نزدیک شدن به محرمات باعث از بین رفتن نیکی ها و اعمال صالح انسان می شود.

حجت الاسلام صالحی به پنجمین شرط ورود به بهشت از دیدگاه رسول اکرم (ص) اشاره داشت و گفت: نگه داشتن زبان در مجالس و ... یکی دیگر از ویژگی های مومنین راستین و باتقواست، لذا برای ورود به بهشت، مومن باید به این ویژگی معروف باشد.

این استاد حوزوی گفت: دل بستن به غیر خدا مومن را از راه راست خارج می کند و همین ویژگی باعث از بین رفتن ایمان مومن می شود، لذا رسول خدا می فرمایند که حرکت در مسیر حق یکی از رموز ورود به بهشت می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha