شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام لطیف صادقی - معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که به طور حتم تمسک به امامت و ولایت مهم ترین و تنها ترین راه نجات جامعه اسلامی است، گفت: موضوع امامت و ولایت در نظام اسلامی یک اصل مهم و غیر قابل انکار است که باید مورد توجه جدّی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، یک شنبه شب در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا(ع) در قائمشهر برگزار شد به سیره اخلاقی آن حضرت اشاره کرد و گفت: شناخت صحیح و عمیق سیره و اندیشه آن حضرت همچون چراغی روشن مسیر زندگی ما را همواره می کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که امام رضا(ع) تجلی روح نبوت بود، افزود: آن امام همام به دلیل تصال به منشأ عظیم وحی از یک اخلاق عالی و ممتازی برخوردار بودند که مورد توجه و نظر بسیاری قرار داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که آشنایی جامعه به ویژه نسل جوان با سیره عملی و اخلاقی هشتمین امام شیعیان امری ضرورت است، خاطرنشان کرد: هر چه میزان شناخت جامعه نسبت به ائمه اطهار(ع) تقویت شود به طور حتم میزان اثرگذاری توطئه ها و هجمه های دشمنان علیه دین و ارزش های الهی کمتر خواهد بود.

وی با اشاره به این که امام رضا(ع) در دوران امامت خود توانستند بستری را برای رشد و گسترش اسلام ناب در جامعه فراهم کردند، گفت: هشتمین امام شیعیان با تلاش خود توانست سیره راه  گسترش اسلام ناب را در جامعه اسلامی همواره تر کند.

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر این که آشنايي جوانان با سيره عملي و رفتاري ائمه زمينه تقويت و تعميق باورهاي ديني آنان را فراهم مي‌كند، گفت: مردم در پرتو نور ائمه اطهار(ع) از تاريكي و ضلالت جهل و ناداني رهايي يافته و در مسير دين و كمال به سوي معرفت الهي گام برمي‌دارند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام رضا(ع) در بين ائمه معصومين علیهم السلام  داراي جايگاه خاصی است، افزود: دوران امامت هشتمین امام شیعیان، دوره نشر معارف دین و تبیین مکتب اهل بیت(ع) بود.

حجت الاسلام صادقی از سیره سیاسی امام رضا(ع) به عنوان بهترین، مؤثرترین و کارآمد ترین الگو در عرصه سیاست یاد کرد و گفت: علیرغم همه تلاش های دشمنان در آن مقطع، امام رضا(ع) با هوشمندی توانست در جهت گسترش اسلام ناب گام بردارد.

وی با بیان این که ائمه معصومین(ع) همواره بهترین اسوه برای بشریت هستند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم نهایت بهره لازم را از سیره اخلاقی و معنوی آن بزرگان دین برای زندگی خود ببریم تا رستگار شویم.

استاد حوزه علمیه مازندران از رأفت و مهربانی به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی های امام رضا(ع) یاد کرد و گفت: امروز بارگاه ملکوتی این امام همام مأمن و پناهگاهی برای دردمندان و انسان های گرفتار است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که شیوه برخورد امام رضا(ع) با مردم موجب شد تا ایشان بتوانند معارف الهی را بهتر در میان مردم تبیین و تشریح کنند، افزود: ترویج اندیشه های متعالی تشیع همواره یکی از راهبردهای مهم امام رضا(ع) در جامعه بود.

وی با اشاره به این که امروز به برکت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) سراسر ایران اسلامی سرشار از نور و معنویت است، خاطرنشان کرد: این حرم مطهر آرامش بخش روح و جسم انسان هایی است که به ایشان پناه می برند.

حجت الاسلام صادقی در ادامه سخنان خود به نقش امام رضا(ع) در تبیین و گسترش جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان علیرغم همه محدودیت هایی که داشتند توانستند نقش و جایگاه مهم امامت و ولایت را برای مردم تبیین کنند که امروز نتیجه همان تلاش ها را در این عرصه به وضوح می بینیم.

وی با بیان این که به طور حتم تمسک به امامت و ولایت مهم ترین و تنها ترین راه نجات جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: موضوع امامت و ولایت در نظام اسلامی یک اصل مهم و غیر قابل انکار است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha