شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علم الهدی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: چسباندن پسوند دراویش به اسم گناباد یک ظلم در حق این سرزمین دین و علم است. پیش‌ازاین، چنین پسوندی برای این فرقه منحرف وجود نداشته و برحسب استعمال غلط برخی رسانه‌ها، این پسوند در زبان مردم جریان پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، صبح امروز در دیدار با علما، طلاب و روحانیون شهرستان گناباد در مصلی نماز جمعه این شهر، با بیان این‌که سرزمین گناباد در طول تاریخ شاهد حضور عناصر برجسته‌ای در خدمت به دین و فعالیت ایثارگرانه در راه توسعه اسلام بوده است، اظهار کرد: اندیشمندان و علمای بزرگواری که در دوران گذشته برکات محوری حوزه‌های علمیه بودند، افتخار تاریخی این شهر به شمار می‌روند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: پسوند دراویش به اسم گناباد یک ظلم در حق این سرزمین دین و علم است. پیش‌ازاین، چنین پسوندی برای این فرقه منحرف وجود نداشته و اخیراً برحسب استعمال غلط برخی رسانه‌ها، این پسوند در زبان مردم جریان پیدا کرده است، درحالی‌که گناباد سرزمین مقدسی است که هیچ انحراف، فسق و کفری به این سرزمین تعلق نمی‌گیرد و طهارت ذاتی این سرزمین پاک به‌هیچ‌عنوان منحرفی ملبس نخواهد شد.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که در هر نقطه‌ای موفقیتی از جانب روحانیت می‌بینیم، توجه خاص و عنایت ویژه بقیه‌الله است، افزود: سرزمینی که در طول تاریخ شاهد ظهور و بروز علما و زاهدان فراوانی بوده، مشخص می‌کند حضرت بقیه‌الله(عج) به این نقطه توجه دارند و این نقطه مورد توجه خاص حضرت است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان خطاب به طلاب و روحانیون حاضر، گفت: عرصه طلبگی، عرصه مقام، شهرت و به نان و آب رسیدن نیست، کسانی که با این اهداف وارد عرصه طلبگی شدند، با ناکامی از بین رفتند، طلبگی عرصه سربازی امام زمان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که ورود طلبه به هر عرصه‌ای باید با نگاه نوکری امام زمان باشد، خاطرنشان کرد: بقیه‌الله، اربابی هستند که آبرو، شخصیت، زندگی و سلامتی نوکرشان را اداره می‌کنند؛ اگر چنین شد، از هیچ‌چیز و هیچ جبهه‌ای در مقابل خود وحشت نمی‌کند.

وی، ملاحظه‌کاری‌های بی‌جا و مراقبت‌های بی محاسبه را عامل عقب‌افتادگی طلبه خواند و ادامه داد: اگر یک طلبه در عرصه طلبگی خود چنین کرد، او را تا مرز شرک در مقابل بقیه‌الله پیش می‌برد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: آنچه امروز به‌عنوان خطر در عرصه خادمی خالصانه بقیه‌الله(عج) مطرح است، ترسیدن از جوسازی‌ها و عملیات روانی است؛ امروز اسلام در بحرانی قرار دارد که از بعثت پیغمبر تا به امروز وجود نداشته، ازیک‌طرف اقتدار روزافزون اسلام و انقلاب در منطقه و به زانو درآمدن دشمنان، از طرف دیگر همه دنیا به سر اسلام ریختند که اسلام را براندازی کنند.

وی با بیان این‌که اردو و سپاه اسلام، شما طلاب هستید، گفت: دشمن در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و نظامی می‌جنگند که یکی از ابزارهای توطئه آنان، عملیات روانی است تا سربازان امام زمان (عج) را از میدان خارج کنند درحالی‌که سرباز امام زمان باید با تمام توان برای دفاع از اسلام بایستد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در این میان، اگر طلبه‌ای برای دفاع از اسلام و انقلاب به صحنه آمدند، به او دروغ و تهمت می‌زنند، فضا را مسموم می‌کنند تا فرد جرئت نکند به میدان بیاید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha