جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید بر انقلابی ماندن حوزه، گفت: حوزه انقلابی هیچ گاه سکون و ایستایی ندارد و اسلامی ماندن نظام در گرو انقلابی ماندن حوزه علمیه است.

حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران با تأکید بر انقلابی ماندن حوزه، گفت: اسلامی ماندن نظام در گرو انقلابی ماندن حوزه علمیه است.

وی با بیان این که دشمنان از نقش آفرینی حوزه انقلابی درکشور بسیار هراسان هستند، افزود: حوزه انقلابی همواره در برابر هجمه ها و توطئه های جریان های خطرناک معاند انقلاب موضع گیری سریع و شفافی دارد.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که دشمن به دنبال تضعیف انقلابی در حوزه است، خاطرنشان کرد: حوزه باید مراقب جریان های انحرافی در اطراف خود باشد چون هدف این جریان ها تضعیف تفکر و نگاه انقلابی در حوزه است.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که حوزه بدون نگاه و تفکر انقلابی جایگاه محوری خود را در جامعه اسلامی از دست خواهد داد، تصریح کرد: این تفکر و نگاه هر روز باید در حوزه تقویت شود.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که انقلابی گری در حوزه تنها به شعار نیست، بلکه در عمل باید ثابت شود، خاطرنشان کرد: حوزه انقلابی حوزه ای پویا و بانشاط است و هر روز در حال طی کردن مسیر رشد و تعالی است.

وی با بیان این که نخستین جرقه های انقلاب اسلامی در حوزه های علمیه زده شد، تصریح کرد: حوزه در ادوار مختلف تاریخ انقلاب و دوران مبارزات همواره پیشگام در نهضت و دفاع از انقلاب بود.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که امروز شاخص های انقلابی گری در حوزه باید همواره برجسته باشد، خاطرنشان کرد: حوزه باید علاوه حفظ و تقویت تفکر انقلابی گری در خود، شاخصه های مهم را به جامعه امروز نیز عرضه کند.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که حوزه انقلابی هیچ گاه سکون و ایستایی ندارد، بیان داشت: حوزه ای که در آن تفکر انقلابی نهادینه شده است هر لحظه در حال ارتقاء و پیشرفت است.

وی با بیان این که امروز دشمن با ورود از برخی جریان های انحرافی در حوزه تلاش می کند این تفکر اصیل برگرفته از متن اسلام و انقلاب را کمرنگ کند، خاطرنشان کرد: دشمن می داند برای ضربه زدن به این انقلاب و تسلط بر آن باید تفکر انقلابی گری را در آن کمرنگ کند.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که حوزه علمیه در چهار دهه اخیر نقشی محوری در بسیاری از عرصه های این انقلاب بر عهده داشته است، تصریح کرد: اگر حضور و پشتیبانی حوزه های علمیه نبود امروز انقلاب اسلامی به نتیجه مطلوب نمی رسید.

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با بیان این که امروز یکی از رسالت های حوزه های علمیه و حوزویان ترویج و گسترش تفکر انقلابی گری در دیگر بخش های جامعه است، بیان داشت: راه پیشرفت و تعالی کشور در شرایط امروز بهره گیری از تفکر انقلابی گری است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که کشور برای برون رفت از مشکلات نیازمند مدیریت و تفکر انقلابی است، خاطرنشان کرد: این تفکر اصیل باید از متن حوزه های علمیه به عنوان مرجع فکری، عقیدتی، دینی و فرهنگی نظام اسلامی به جامعه منتقل شود.

وی با بیان این که امروز راه خنثی شدن توطئه دشمنان علیه این نظام و انقلاب، ترویج و گسترش تفکر اصیل انقلاب در متن جامعه است، تصریح کرد: جامعه اسلامی با این تفکر اصیل در برابر هجمه های دشمنان واکسینه می شوند.          

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha