شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست مدرسه علمیه احمداباد اردکان

حوزه/ کارشناس فضای مجازی با اشاره به عدم اطلاعات کافی مردم از پیام رسان های خارجی گفت: یکی از وظایف مهم طلاب در این عرصه افزایش سواد رسانه ای به طور کامل و دقیق است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، روح الله مصطفوی، در نشست «بررسی شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زهرا(س)احمدآباد اردکان اظهار کرد: در سالهای اخیر، پیام رسان هایی همچون واتس آپ ، فیس بوک ، اینستاگرام، تلگرام، سروش و ... توانسته اند کاربران زیادی رابه سوی خود جذب کنند ولی متاسفانه بسیاری ازکاربران اطلاعات کاملی از پیام رسان های جهانی ندارند و چه بسا به خاطر تبلیغات و یا توصیه دوستان اقدام به استفاده از آن کرده اند.

وی با بیان اینکه استفاده ازفضای مجازی مانند شمشیر دولبه است افزود: یکی از وظایف مهم طلاب در این عرصه، بالابردن سواد رسانه ای خود به طور کامل و دقیق است تا بتوانند آن را به زبان ساده و همه فهم برای توده های مردم و استفاده آگاهانه آنان از معایب و مضرات تشریح  کنند.

این کارشناس فضای مجازی برخی از پیام رسان های داخلی و خارجی را شامل واتس آپ، فیس بوک، اینستاگرام، تلگرام، سروش، ایتا، گپ، بیسفون، ویسپی، بله ،لاین، آی گپ و وی چت برشمرد و تصریح کرد: نباید از اینستاگرام که در کنار تلگرام دارای طرفداران بسیاری در ایران است و حجم قابل توجهی از کاربران راجذب کرده است ،غافل شد.

مصطفوی ادامه داد: اینستا گرام علاوه بر آسیب های فضای مجازی می تواند بر بنیان خانواده و روابط خانوادگی تأثیرات منفی برجای بگذارد که مهم ترین آسیب اجتماعی آن ترویج مصرف گرایی، زندگی تجملی و برهنگی است.

وی اضافه کرد:  اخیرا دیده شده است که برخی از کاربران برای جذب، تصاویر و فیلم از لحظات برهنگی خودشان را به نمایش می گذارند و هرکاربری که برهنگی بیشتری را به نمایش بگذارد، شهرت بیشتر و درآمد قابل توجهی را بدست می آورد.

این کارشناس فضای مجازی، اپلیکیشن ایرانی سروش را مهم ترین پیام رسان جایگزین در کشور دانست و گفت: سروش دارای امکانات ساخت گروه،کانال، ارسال تصاویر، تماس صوتی، پرداخت قبوض و...است و از نظر تعداد کاربران ایرانی در صدر پیام رسان های داخلی است .

مصطفوی در پایان به سؤالات طلاب در زمینه ارز تلگرامی،کیف پول تلگرامی ، فیلتر تلگرام و امنیت سروش و ایتا پاسخ داد. 

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha