جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام حسین کریمی مقدم

حوزه/ مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: هر کسی که با کلام خداوند متعال مانوس شد و به دستورات آن عمل کرد هم از نظر روحی بیمه خواهد شد و هم اینکه در برابر ناملایمات و سختی های این دنیا صبور و شکیبا خواهد شد.

حجت الاسلام حسین کریمی مقدم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار داشت: قرآن کریم، کتاب آسمانی ما مسلمانان، کتاب سعادت دنیوی و اخروی است و عمل به آن مایه سعادت ابدی برای انسان می شود.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: اگر به دقت در مضامین قرآنی دقت داشته باشیم، به خوبی می فهیم که این گنجینه معنوی سرشار از صمیمیت، انسانیت و سعادت بشر است.

این کارشناس امور قرآنی ادامه داد: لذا با مطالعه و انس با قرآن کریم نگاه ما، نگاهی توحیدی می شود و بدون این مهم، زندگی انسان پوچ و بی هدف می شود و در قرآن آمده که «من اعرض عن ذکری فان له معیشة ضنکا» هر کس از یاد من رو بگرداند (و زندگی اش بر مبنای باور توحید نباشد) زندگی سخت و کشنده ای خواهد داشت.

حجت الاسلام كريمي مقدم قرآن را کتابی کابردی برای بشر امروزی عنوان کرد و گفت: سطر سطر کتاب قرآن شامل دستورات و احکام اجتماعی برای اداره بهتر زندگی و آرمانی انسانهاست و دستورات این کتاب آسمانی از ویژگی به روز بودن برای تمام ادوار حیات انسان برخوردار است.

مسئول واحد قرآن و حدیث حوزه علمیه استان کردستان گفت: يكي دیگر از ویژگی های قرآن کریم این است که عمل به آن انسان را از فحشا و منکر دور نگه می دارد، لذا انس به این کتاب بزرگ انسان را در مقابل مخاطرات و دام های شیطانی محافظت می کند، همچنان که این کتاب آسمانی می فرماید: « المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولیاء بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر».

این کارشناس قرآنی یکی دیگر از ویژگی های قرآن و انس با آن را به وجود آوردن صبر در انسان در مقابل سختی ها عنوان کرد و گفت: بی شک هر کسی که با کلام خداوند متعال مانوس شد و به دستورات آن عمل کرد هم از نظر روحی بیمه خواهد شد و هم اینکه در برابر ناملایمات و سختی های این دنیا صبور و شکیبا می گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha