شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر کل اخلاق

حوزه/ مدیر اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به وجود ظرفیت های ارزشمند علمی و معنوی در شهرستان ها بر ضرورت بهره گیری مدارس علمیه از محضر علما و بزرگان شهرستان تأکید کرد و افزود: باید دروس اخلاق با حضور چنین افراد برجسته ای در شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حسینی مدیر کل اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه، امروز در نشست تبیین طرح جامع تربیت اخلاقی که با حضور مدیران، معاونان تهذیب و کارشناسان مشاوره یازده مدرسه علمیه استان در مدرسه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر برگزار شد، با اشاره به این که مدارس علمیه مازندران دارای برنامه های اخلاقی خوبی هستند، گفت: با توجه به ظرفیت های ارزشمندی که در این مدارس وجود دارد توقع داریم برنامه های اخلاقی و تربیتی با قدرت و قوت بیشتری اجرایی شود.

وی در ادامه سخنان خود به روند تدوین طرح جامع تربیتی در اداره کل اخلاق معاونت تهذیب اشاره کرد و افزود: در ابتدا طرح تشکیل شورای تهذیب به صورت آزمایشی در ده مدرسه علمیه کشور اجرایی شد که در ادامه، عدم تأثیر گذاری این طرح بدون یک برنامه جامع تربیتی مشخص شد.

مدیر اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود همچنین به تدوین طرح جهاد تربیتی اخلاقی در حوزه اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب 58 کارگاه آموزشی در سراسر کشور اجرایی شد.

وی افزود: شورای تهذیبی مدارس و همچنین طرح جهاد تربیتی اخلاقی باید در قالب برنامه جامع تربیتی مورد توجه قرار گیرند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که متأسفانه برخی مسائل حاشیه در مدارس علمیه موجب کم توجهی به موضوعات اخلاقی و تربیتی می شود، خاطرنشان کرد: مدیران و اساتید مدارس علمیه باید بدون دغدغه فکری به وظایف تربیتی و اخلاقی خود در برابر طلاب بپردازند.

وی همچنین بر ضرورت بیان نکات اخلاقی از سوی اساتید قبل از شروع کلاس درس تأکید کرد و افزود: اساتید باید از آیات و راویات که منبع عظیم نکات کلیدی اخلاقی و تربیتی است جهت ارائه به طلاب بهره گیرند.

مدیر اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که نشست صمیمی مدیر، اساتید با طلاب جدی گرفته شود، گفت: باید روابط مدیر و اساتید با طلاب به گونه ای باشد تا آنها بتوانند حرف های خود را به راحتی بیان کنند.

حجت الاسلام حسینی همچنین با اشاره به وجود ظرفیت های ارزشمند علمی و معنوی در شهرستان ها بر ضرورت بهره گیری مدارس علمیه از محضر علما و بزرگان شهرستان تأکید کرد و افزود: باید دروس اخلاق با حضور چنین افراد برجسته ای در شهرستان برگزار شد.

مدیر اخلاق معاونت تهذیب حوزه های علمیه در ادامه گفت: در راستای بهره مندی مدارس علمیه از محضر علما و اساتید برجسته اخلاق در شهرستان ها، بحث اعزام اساتید اخلاق به استان ها در سال تحصیلی جدید به جز دو سه استان منتفی خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود توجه به مشاوره فردی و خانوادگی در مدرسه را امری ضروری عنوان کرد و گفت: این مسأله مهم باید با بهره گیری از ظرفیت مشاوران کارآزموده در هر ترم و در قالب کارگاه هایی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام حسینی همچنین بر ضرورت تشکیل حلقه های تربیتی در مدارس علمیه تأکید کرد و افزود: این حلقه ها که در دوره میثاق طلبگی برگزار می شود باید در مدارس و به ویژه برای طلاب پایه اول به صورت حلقه های هفت نفره در طول سال تحصیلی برگزار شود.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری سخنان خود بر ضرورت توجه به برنامه های قرآنی در مدارس علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه باید در ترویج و تحکیم مباحث قرآنی پیشگام باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha