سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسجد زیبای تازه ساخت در لیدز انگلستان امروز رسما افتتاح می شود + تصاویر

حوزه/ مسجدی که به تازگی با هزینه ۲.۲ میلیون دلار در شهر بیستون در لیدز بنا شده، و نمای داخلی بسیار زیبایی دارد قرار است عصر امروز رسما افتتاح شود. برنامه ریزی و ساخت این مسجد ۷ سال به طول انجامید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از leeds-live، مسجد جامع ابوحریه، که به تازگی با هزینه 2.2 میلیون دلار در شهر بیستون در لیدز انگلستان بنا شده، قرار است امروز یکشنبه، 16 سپتامبر 2018 رسما افتتاح شود.

این مرکز اسلامی جدید که به تازگی بنا شده پس از 7 سال برنامه ریزی، جمع آوری کمک های مردی و تلاش های فراوان در جنوب لیدز ساخته شده است.

این مسجد جایگزین یک ساختار قدیمی شده که 30 سال پیش توسط انجمن رفاه مسلمانان کشمیر خریداری شده بود. اعضای این انجمن از نزدیک با مهندسان و معماران برای طراحی نمای داخلی این ساختمان همکاری داشتند.

محبوب ناظر معاون انجمن در این باره خبرنگاران گفت: در طی سال ها اجتماع مسلمانان بزرگ می شد و فضای کافی برای نمازگزاران هر روز کوچکتر و کوچکتر بود و ما سال ها تلاش کردیم از فضای موجود استفاده کنیم. برای مسال جمعه گذشته  150 نمازگزار مجبور شدند در خیابان به نماز بایستند.

وی افزود: این وضعیت نامناسب بود و سال ها نیز این مشکل را داشته ایم. اکنون احساس برکت می کنیم که توانسته ایم این وعده را به حقیقت تبدیل کنیم.

گفتنی است انجمن مسلمانان در سال 2011 تقاضای ساخت مسجد را به شورای شهرداری لیدز تقدیم کرده بود. از آن زمان نیز درخواست کنندگان برای کمک های مالی  به سرتاسر بریتانیا رفته و به تدریج بودجه ساخت این مرکز جمع آوری شد.

وی در رابطه با روابط میان ادیانی مسجد نیز گفت: ما روابط بین دینی خوبی با کلیساهای محلی و سیک ها داریم. روابط ما با مدارس محلی نیز مهم است و با شوراها، پلیس و دیگر سازمان ها خیریه نیز ارتباط برقرار ساخته ایم. مسجد جدید قرار است قلب این روابط در لیدز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha