شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری

حوزه/ حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که رسالت امروز طلاب و روحانیان در دفاع از انقلاب سنگین تر از هر زمان دیگری است، تصریح کرد: دشمنان و معاندان انقلاب به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا چهره مخدوشی از اسلام و انقلاب را در جهان نمایش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، غفار شعبانی، مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری، امروز در جمع اساتید و طلاب این مدرسه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان بر ضرورت بهره گیری حداکثری طلاب از سیره اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) در زندگی تأکید کرد.

وی با بیان این که اهل بیت(ع) چراغ هدایت و سعادت برای جامعه اسلامی هستند، افزود: طلاب و روحانیان به عنوان ادامه دهندگان مسیر اهل بیت(ع) باید بیش از دیگران در جهت بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) گام بردارند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که طلاب برای رشد علمی و معنوی نیازمند الگو در زندگی هستند، خاطرنشان کرد: سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) و همچنین علمای بزرگ دین بهترین الگو برای رشد علمی و اخلاقی طلاب حوزه است.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با تأکید براین که طلاب بیشتر باید احوالات علمای بزرگ دینی را مطالعه کنند، تصریح کرد: در احوالات شخصیت های بزرگ دینی همواره نکات بسیار آموزنده و مهمی نهفته است که می تواند چراغ هدایت طلاب باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علمای بزرگ دین برای رسیدن به جایگاه رفیع علمی و معنوی تلاش ها و مجاهدت های بسیاری انجام دادند، خاطرنشان کرد: امروز نیز طلاب برای پیشرفت علمی باید شبانه روز تلاش کنند و درس بخوانند.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به این که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند طلابی مستعد و با اخلاق است، تصریح کرد: حوزه های علمیه امروز باید طلابی را پرروش دهند تا بتوانند جایگاه روحانیت را در جامعه ارتقا بخشند.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با بیان این که طلبه باید در همه لحظات مراقب رفتار، اعمال و اخلاق خود در جامعه باشد، خاطرنشان کرد: چشم های زیادی مراقب رفتار و اعمال طلاب و روحانیان هستند که اگر خدای ناکرده خطایی از یک طلبه سر بزند به پای جامعه روحانیت و اسلام نوشته خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که طلاب باید مشی علما و بزرگان دینی را در رفتار و اعمال خود مورد توجه قرار دهند، بیان داشت: طلبه باید خوب بیاموزد تا بتواند به رسالت مهم خود در برابر جامعه و مردم عمل کند.

حجت الاسلام شعبانی با بیان این که امروز جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری به نقش آفرینی طلاب و روحانیان نیازمند است، خاطرنشان کرد: در برابر هجم وسیعی از توطئه ها و دشمنی های معاندان دین و انقلاب این حوزویان هستند که می توانند با نقش آفرینی خود این توطئه ها و هجمه ها را خنثی کنند.

مدیر مدرسه علمیه مصطفی خان ساری با اشاره به این که رسالت امروز طلاب و روحانیان در دفاع از انقلاب سنگین تر از هر زمان دیگری است، تصریح کرد: دشمنان و معاندان انقلاب به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا چهره مخدوشی از اسلام و انقلاب را در جهان نمایش دهند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب و روحانیان به دلیل جایگاه ارزشمند تبلیغی که در جامعه دارند می توانند در خنثی کردن توطئه دشمنان بسیار اثرگذار باشند، خاطرنشان کرد: با تلاش کنیم تا معارف دینی و اخلاقی به شیوه ای اثرگذار در جامعه امروز تبیین و گسترش پیدا کند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha