جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی محمد لروند امام جمعه کنگاور در جمع مدیر، معاونین،اساتید و طلاب حوزه علمیه

حوزه/ امام جمعه کنگاور با اشاره به نیاز طلاب حوزه های علمیه به مطالعه و آشنایی بیشتر با اهداف امام حسین(ع)،گفت: تبیین فرهنگ حسینی؛ تنها راه مقابله با جاهلیت مدرن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه،حجت الاسلام علی محمد لروند در جمع مدیر، معاونین، اساتید و طلاب حوزه علمیه کنگاور، ضمن تسلیت محرم حسینی(ع)، با اشاره به فرازی از زیارت عاشورا «اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ/ خدایا لعنت کن نخستین ستمگری را که بزور گرفت حق محمد و آل محمد(ع) را و آخرین کسی که او را در این زور و ستم پیروی کرد»، گفت: یعنی تولی وتبری دو مورد اساسی در فروع دین است که ما باید از آن درس بگیریم.

وی در ادامه با بیان اینکه وقتی به فرازی دیگری از زیارت عاشورا «لَّذی اَسَّسَ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِعَلَیْکُمْ» تصریح می شود و سپس فراز «وَ عَلی اَشْیاعِهِمْ وَ اَتْباعِهِمْ» به پیروان این ظالمان اشاره دارد که باید مورد لعن و نفرین قرار گیرند، افزود: باید بدانیم که حسین(ع) شهید مقابله با ظلم وجور است و پیرو حسین(ع) نباید مقابل ظلم سکوت کند.

امام جمعه کنگاور با اشاره به اینکه فرازهای زیارت عاشورا نشان می دهد که هدف اصلی قیام سید الشهداء(ع) مبارزه با ظلم و ظالم بوده است، ادامه داد: برخی با غفلت از فلسفه قیام حسینی(ع) و عدم درک درست از واقعیت های جامعه به مطالب فرعی و کم اهمیت می پردازند.

وی تصریح کرد: امروز مسئولیت همه ما بسیار سنگین و باید با تمام توان در روشنگری اسلام ناب قدم برداریم، اما برخی افراد، مطالب را وارونه بیان می کنند.

امام جمعه کنگاور با اشاره به نیاز طلاب حوزه های علمیه به مطالعه و آشنایی بیشتر با اهداف امام حسین(ع)، گفت: درک قیام سیدالشهدا(ع) نیاز به شناخت و بصیرت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علی محمد لروند در ادامه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای بزرگواری که با ریختن خون خود باعث اقتدار کشور عزیزمان شدند، اظهار کرد: مایه افتخار حوزه های علمیه است که به نسبت جمعیت، بیشترین شهید را درکشور تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز دشمن با ۱۷۰ شبکه ماهواره ای فارسی زبان و فضای مجازی وخرج پول های کلان به جنگ اعتقادات ما آمده است، گفت: شما طلاب و روحانیون، عمق فاجعه تهاجم فرهنگی دشمن را بشناسید و برای مردم روشنگری کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha