شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
چهارمین نمایشگاه

حوزه/ مسئول غرفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که کتاب منظومه فکری امام و رهبری از کتب پرفروش پژوهشگاه است و زمان زیادی از عرضه آنان به بازار نمی گذرد، تصریح کرد: کتب پژوهشگاه مورد استقبال خوب مخاطبین قرار دارد.

سید مرتضی حسینی کمال آبادی در چهارمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، گفت: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گروه های علمی مختلفی همچون کلام و دین پژوهی، فلسفه، معرفت شناسی، منطق فهم دین، فلسفه دین، فقه و حقوق، سیاست، مطالعات انقلاب اسلامی، غرب شناسی، اخلاق و عرفان و تاریخ و تمدن دارد. 

وی با بیان این که در هر یک از این گروه های پژوهشگاه روحانیونی در سطح اجتهاد قلم می زنند و کتاب می نویسند که البته هر یک از این کتب از فیلترهای ارزیابی سخت و پیچیده عبور کرده و اساسا مورد استقبال مخاطبین قرار دارد، تصریح کرد: به خاطر تنوع در بحث اقتصاد و فقه و حقوق و مسائل روز این کتب مورد استقبال تحسین برانگیز جامعه پژوهشی است. 

مسئول غرفه پژهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که در این غرفه بالغ بر هزار عنوان کتاب عرضه شده، خاطر نشان کرد: در ذیل این پژوهشگاه کانون اندیشه جوان نیز حضور دارد که این کانون مباحث تخصصی را برای نسل جوان و نوجوان ما مطرح و پیگیری کرده و بر این اساس کتبی در حجم کم با قلم های روان منتشر می کند.

حسینی کمال آبادی با بیان این که از پرفروش ترین کتب پژوهشگاه می توان 6 جلد کتاب شبهات کلامی استاد ملکی را نام برد که این 6 جلد شامل یک جلد در توحید، دو جلد در نبوت، یک جلد در امامت، یک جلد در معاد و یک جلد نیز در حوزه عدل الهی می باشد، بیان کرد: در این کتب بروز ترین شبهات که در کتب ضاله آمده اینجا جمع اوری و پاسخ داده شده است. 

وی با اشاره به عرضه کتب دوره شبهات کلامی از یک سو و کتب آیت الله علیدوست در حوزه فقه و حقوق و فقه و قراردادها از سوی دیگر از جمله کتاب های پرفروش پژوهشگاه به شمار می روند، اظهار کرد: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه  نیز در کنار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی امسال کتاب های ارزانی را روانه بازار کرده است.

مسئول غرفه پژهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه با بیان این که بسیاری از آن کتب درسی دانشگاه در دو بعد روانشناسی اسلامی و تاریخ و سیره می باشند، گفت: در این دو حوزه کتب ارزنده ای تقدیم جامعه علمی شده است. 

حسینی کمال آبادی با بیان این که کتاب منظومه فکری رهبری و امام(ره) از کتب پرفروش پژوهشگاه است و زمان زیادی از عرضه آنان به بازار نمی گذرد، تصریح کرد: کتب پژوهشگاه مورد استقبال خوب مخاطبین قرار دارد و کتاب خطر خشم گرفتگی از اندیشه جوان، از دیگر کتب پرفروش این پژوهشگاه در حوزه تازه های نشر می باشد. 

وی در ادامه با بیان این که نمایشگاه کتب حوزوی به تناسب عظمت حوزه علمیه خراسان و حضور ناشران بین المللی در این نمایشگاه هر ساله، باید چندین برابر گسترده تر بوده و فضای بازتری برای ناشران بین المللی فراهم شود، به ضرورت تحول در چیدمان نمایشگاه تاکید و از مسئولین خواست تا این فضا در سال های آینده توسعه بیش تری پیدا کند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha