شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام مرویان حسینی

حوزه/ رئیس کمیسیون پژوهش شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که یکی از تاکیدات در کمیسیون پژوهش بحث آموزش پژوهش محور است، گفت: رویکرد آموزش پژوهش محور به عنوان رویکرد جدی در حوزه خراسان باید به رسمیت شناخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی در نشست کمیسیون های تخصصی این شورا با بیان این که ده جلسه طی 6 ماهه نخست سال برگزار شده و موضوعات مورد بحث نیز در حوزه نظام جامع پژوهش بوده که طی سال گذشته بررسی و تصویب شده است، گفت: بر همین اساس در زمینه نظام جامع پژوهش اولویت ها تعیین شده و نقطه نظرات رسیده نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی با اشاره به طرح آئین نامه حمایت از پژوهشگران در این کمیسیون، تصریح کرد: با اجرایی شدن این آیین نامه از سوی کارگروه های پژوهشی شاهد ارتقا محصولات پژوهشی در حوزه علمیه خراسان خواهید بود.

رئیس کمیسیون پژوهش شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به بررسی الزامات سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان در حوزه پژوهش در این کمیسیون خاطر نشان کرد: در کمیسیون اخلاق و تربیت آئین نامه انضباطی حوزه مطرح شد که بخشی از این آئین نامه مربوط به تخلفات پژوهشی بوده و در این کمیسیون آئین نامه تخلفات پژوهشی نیز بررسی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی با اشاره به هماهنگی میان کمیسیون پژوهش و معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان، از بررسی سند چشم انداز و اصلاح و اظهار نظر برخی بندها خبر داد و اظهار کرد: این سند موجب کارآمدتر بودن محصولات حوزوی به جهت برخورداری از برنامه های مدون در زمینه تربیت محقق در سطوح پژوهشی خواهد بود.

وی با بیان این که این سند برخوردار از نظام جامع پژوهش حوزه علمیه خراسان بوده و در آن توزیع تولیدات علمی با مراکز حوزوی نیز تعریف شده است، عنوان کرد: عناوینی همچون انتخاب نخست پژوهشگران برای فرصت های مطالعاتی و برخورداری از مراکز پژوهشی و مرکز تفقه در زمینه تولید دانش نوین اسلامی نیز در این طرح دیده شده است.

زئیس کمیسیون پژوهش شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان این که چشم انداز ها قله را نشان داده و بلند پروازانه تعریف شده و غرض این است که همه همت ها معطوف به تحقق سند چشم انداز پیش بینی شود، افزود: با عنایت به سند چشم انداز حوزه علمیه خراسان تمرکز معطوف بر فراهم سازی امکانات مورد نیاز در راستای به کارگیری نخبگان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین مرویان حسینی با بیان این که یکی از تاکیدات در کمیسیون پژوهش بحث آموزش پژوهش محور است، ابراز کرد: موثرترین عنوان برای پیشبرد فعالیت های پژوهشی استاد بوده تا زمینه پژوهش را برای طلاب فراهم کند و رویکرد آموزش پژوهش محور نیز به عنوان رویکرد جدی در حوزه علمیه خراسان به رسمیت شناخته شود.

وی ادامه داد: برنامه های فراوانی در زمینه تحقق این آموزش پژوهش محور مدنظر و مورد تاکید بوده و بدین جهت، همه تلاش ها مبتنی بر آن است تا بتوان کاری کرد که پژوهش در تحصیل و تدریس نیز خود را نشان دهد.  

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha