سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/متأسفانه برخی مسئولان کشور به جای این که بتوانند آگاهانه با طراحی جبهه استکبار که به دنبال ایجاد ناامیدی، یأس و ایجاد جنگ روانی در میان مردم و مسئولان برخوردکنند، شاهد بی تدبیری بودیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در گردهمایی طلاب و فضلای بیجاری مقیم حوزه علمیه قم که در سالن اجتماعات این مجمع در قم برگزار شد، با بیان اینکه در آستانه راهپیمایی اربعین قرار داریم گفت:  حرکتی که امام حسین(ع) انجام داد، یعنی تبلیغ و دعوت از همگان برای حضور درکربلا، برای هیچ کس تا قیامت عذری باقی نگذاشت. امام(ع) درکنار قبر پیامبر(ص) اعلام کردند« که معروف رادوست دارم و برای این مسئله هر کاری بتوانم انجام خواهم داد».

مبلغان خیرخواه و همراه مردم باشند

وی عنوان کرد: امام(ع) خیر خواه و دنبال این بود که  مردم هدایت شوند، این نوع تبلیغ برای همه مبلغان درس و عبرت است  تا قبل از هر چیزی خیرخواه و در هر صورتی مبلغ باشند،  ولی در عمل نه تنها این کار را نکردند؛ بلکه با عمل شان کاری کردند که دشمن امیدوار به ادامه تحریم و جنگ روانی علیه مردم و انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه در این مشکلات به وجود آمده از سوی دشمن، فرصتهای خوبی برای کشور بدست آمده؛ ولی درست استفاده نشده است، اظهارداشت: دشمن درتوطئه جدید به دنبال این بود ایران را منزوی کند، ولی خودشان در دنیا و منطقه منزوی شدند.

انزوای آمریکا در منطقه آغاز شد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در تبین منزوی شدن امریکایی ها گفت: از سوی دیگر اروپاییها مانند فرانسه اگر چه از خودشان اختیاری ندارند؛ ولی فهمیدند که باید درمسائل مالی مستقل باشند. چین و روسیه دنبال این هستند دلار را از معاملات اقتصادی بردارند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهارداشت: روسیه به قدرت ایران اذعان دارد و حضور ایران را در سوریه برای مبارزه با تروریست ها ضروری می داند. الان همه دنبال این هستند که دلار را حذف کنند و اگر این کار صورت بگیرد فروپاشی جبهه استکبار حتمی است.

وی بابیان اینکه جهالت و گمراهی باعث شد که مردم در مقابل امام و ولیّ خدا قرار گیرند، عنوان کرد: تمام تلاش دنیا این بود که تفکر  ابی‌سفیانی را منتشر کنند و مردم را گمراه کنند، اما در این میان قیام عاشورا و بعد اربعین حسینی خونی تازه، در کالبد جامعه دمیده وروان شد و باعث  گردید، مردم حقیقت را بفهمند و از جهالت بیرون بیایند.

عضو خبرگان رهبری در ادامه بابیان اینکه رسانه سران جبهه استکبار اعلام کردند که بزرگترین اشتباه ما حمله به عراق بود و خودمان باعث این جوشش اربعینی مسلمانان شدیم، بیان داشت: اربعین حسینی موجب شد جهالت های مردم نسبت به جنایت و ظلم جبهه استکبار ازبین برود و قلب های مردم آزادی خواه جهان بیدار شود. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بابیان اینکه در عاشورا دو جریان حق و باطل ، اظهارداشت: بعضی افراد به خاطر متاع ناچیز و دل بستگی به دنیا گرفتار جهالت شدند و حق را فدای باطل کردند و با حرکت خود لعن ابدی را برای خود آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر آگاهی و زمان شناسی تأکید کرد و گفت: در زمانی جنگ سخت بود، اما الان جنگ نرم و فضای مجازی و سختر است. اگر انسان نوع جنگ را درست تشخیص دهد، می تواند خود را بهتر آماده برای مقابله کند.

 دشمن جنگ  تمام عیار روانی را آغاز کرده است

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور بابیان اینکه الان در شرایطی هستیم که دشمن به سمت جنگ روانی روی آورده و یکی از این موارد جنگ اقتصادی و درست کردن بازار ارز است، اظهارداشت: متأسفانه برخی مسئولان کشور به جای اینکه بتوانند آگاهانه با طراحی جبهه استکبار که به دنبال ایجاد ناامیدی، یأس و تضعیف روحیه و ایجاد جنگ روانی در میان مردم و مسئولان حتی در مسائل مانند پوشک بودند، برخوردکنند، شاهد بی تدبیری مسئولین بودیم و همین بی تدبیری مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: در بحث اقتصادی اگر مدیریت درست و صحیح و مسئولان با تدبیر و کارآمد می داشتیم، خیلی خوب از این مسئله می توانستیم به نفع کشور بهره ببریم؛ ولی این موضوع باز با بی تدبیری مسئولان به راحتی ازبین رفت.

عضو خبرگان رهبری بابیان اینکه درمواردی حتی شاهد خیانت از سوی بعضی افراد در کشور در مسائلی مانند احتکار مایحتاج اولیه زندگی مردم ،پوشک و بازی کردن در زمین دشمن بودیم،بیان داشت: وقتی جنگ روانی دشمن شروع شد، مسئولین باید این جنگ را با امکانات درون کشور که حتی در اختیار هم داشتیم، خنثی می کردند، ولی در عمل نه تنها این کار را نکردند؛ بلکه با عمل شان کاری کردندکه دشمن امیدوار به ادامه تحریم و جنگ روانی علیه مردم و انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با بیان اینکه در این مشکلات به وجود آمده از سوی دشمن، اما فرصتهای خوبی برای کشور بدست آمده؛ ولی درست استفاده نشده است، اظهارداشت: دشمن درتوطئه جدید به دنبال این بود ایران را منزوی کند، ولی خودشان در دنیا و منطقه منزوی شدند.

انزوای آمریکا در منطقه آغاز شده است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در تبین منزوی شدن امریکایی ها گفت: از سوی دیگر اروپاییه ا مانند فرانسه اگر چه از خودشان اختیاری ندارند؛ ولی فهمیدند که باید درمسائل مالی مستقل باشند. چین و روسیه دنبال این هستند دلار را ازمعاملات اقتصادی بردارند.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور اظهارداشت: روسیه به قدرت ایران اذعان دارد و حضور ایران را در سوریه برای مبارزه با تروریست ها ضروری می داند. الان همه دنبال این هستند که دلار را حذف کنند و اگر این کار صورت بگیرد فروپاشی جبهه استکبار حتمی است.

وی عنوان کرد: از آن طرف شاهد این هستیم که امریکایی ها در سازمان ملل قدرت قبلی را ندارند با اینکه همه کاره سازمان ملل هستند؛ ولی درعمل هیچ کارایی ندارند.

جامعه نیاز به امید دارد

وی عنوان کرد: در مسئله ربوده شدن و کشته شدن خبرنگار عربستانی به دست عوامل این رژیم هم شاهد انزوای آمریکا و تنش بین دو کشور و مشخص شدن چهره استکبار برای همگان هستیم. این مسائل و سایر اتفاقات در منطقه باعث شد قدرت و عزت کشور ایران اسلامی برای همگان بیش از پیش مشخص شده است.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: اگر این مسائل برای مردم گفته شود؛ امید جامعه زیاد و بیشتر می شود و ناامیدی از کشور و مردم می رود، ولی این مسائل گفته نشده و تنها از نداری و بی کاری گفتیم.

مشکل منطقه بیجار، مدیران ناکارآمد است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی با اشاره به مسائل فرهنگی منطقه بیجار افزود: اگر چه مشکلاتی درمنطقه است، ولی می توان با هم فکری همه مشکلات را ازبین برد.  نباید تبعیض را بزرگ کرد، مشکلات تنها   منطقه خاصی نیست بلکه درهمه مناطق مشکلاتی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، بابیان اینکه اگر مشکل وجود دارد از مدیران ناکارآمد است، اظهارداشت: الان کارهای هم در منطقه شده، این طور نیست که اصلا فعالیتی نشده باشد. منطقه بیجار نیازمند به مدیران، مسئولان و نمایندگان قوی درمجلس است،  برای انتخاب افراد لایق، شایسته وکار آمد، از همین الان مردم به فکر باشند. اگر  به منطقه بیجار رسیدگی شود خیلی می تواند در منطقه برکات ایجاد کند، 

با توسعه حوزه در بیجار کسی مخالف نیست

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بابیان اینکه بنده با توسعه پیدا کردن حوزه درمنطقه کردستان و بیجار مخالف نیستم و اتفاقا خوشحال می شوم ،افزود: صرف توسعه دادن، کارها درست نمی شود و مشکلات رفع نمیگردد؛  زمانی که به سنندج آمدم، یک متر زمین برای حوزه نبود، اما الان وضعیت فرق کرده است. برای دو حوزه برادر وخواهر  و سفیران هدایت ساختمانی ساخته شده است.

عضو خبرگان رهبری  اظهارداشت: اگر حمایت مالی باشد، می توان حوزه را توسعه داد؛ ولی وقتی پول نیست و منطقه کشش لازم را ندارد چه نیازی به توسعه حوزه درمنطقه است.

313/40

     

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha