شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خدری

حوزه/ حجت الاسلام خدری، حضور یکپارچه مردم در حماسه اربعین را نماد قدرت شیعه برای ایجاد تجمع میلیونی مردم ۴۰ کشور جهان با تنوع مذهبی، نژادی، قومی، سِنی، و جنسیتی عنوان کرد و گفت: این حماسه همه مردم را تجمیع می کند و قدرت نرم شیعه را به صحنه نمایش می آورد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام رضا خدری، امروز در جمع طلاب بوشهر به پیش رو بودن حماسه بزرگ اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: به عقیده بسیاری از بزرگان حماسه بزرگ اربعین مقدمه ظهور ولی عصر(ع) و نمایش قدرت جهان اسلام است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر، اربعین حسینی را فرصت کم نظیر برای معرفی شیعه و نهضت سرخ حسینی به جهانیان دانست و ابراز داشت: اربعین فرصتی برای تجلی فرهنگ عاشورا و فرهنگ ایثار و شهادت، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی است.

وی، حضور یکپارچه مردم در حماسه اربعین را نماد قدرت شیعه برای ایجاد تجمع میلیونی مردم 40 کشور جهان با تنوع مذهبی، نژادی، قومی، سِنی، و جنسیتی عنوان کرد و اظهار داشت: این حماسه همه مردم را تجمیع می کند و قدرت نرم شیعه را به صحنه نمایش می آورد.

مدیر حوزه علمیه بوشهر افزود: این اتفاق بزرگ و حماسه بی نظیری است که جا دارد به عنوان حماسه و پدیده فوق العاده این سال های اخیر راجع آن فکر و سخن گفته شود؛ اربعین فرصت کم نظیری برای معرفی تشیع و نهضت سرخ حسینی به دنیا است چراکه بسیاری از مردم دنیا این نهضت را نشنیده اند اما وقتی رسانه در این ایام بر حماسه اربعین متمرکز می شوند مردم دنیا هم می روند مطالعه می کند که این نهضت چی بوده و با نهضت سرخ حسینی آشنا می شوند.

حجت الاسلام خدری، اربعین را فرصتی برای تجلی فرهنگ عاشورا عنوان کرد و تصریح داشت:  فرهنگ امام حسین(ع) دنیای فردا را می سازد. همه فرهنگ هایی که آمدند و امتحان خود را پس دادند و نقص هایشان مشخص شده، بالاخره یک روز در دنیا کم می آورند و نهضت امام حسین(ع) خود را نشان خواهد داد.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان داشت: حماسه اربعین حسینی قدرتی است که شکل گرفته و هرکسی که می تواند به این حماسه بپیوندد و به نوعی خود را در این حرکت و زیارت بزرگ سهیم کند.

وی افزود: عاشورا صحنه ای است که رنگ ها و زبان های مختلف را در خود دارد و اهمیت دادن به یک نژاد و قومیت را رد می کند و این چیزی است که اسلام در بطن و ذات خود دارد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha