شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر تلاش برای افزایش حضور مردم در اربعین حسینی، گفت: باید شرایط حضور رایگان مردم را فراهم می‌کردیم تا این مراسم هر چه باشکوه‌تر برگزار می‌شد و عظمت مکتب امام حسین(ع) را هر چه بیشتر به جهان معرفی می‌کردیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی امروز در مراسمی که به مناسبت اربعین در حسینه بزرگ سنندج برگزار شد؛ ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین حرکتی است که همه جهانیان از دوست و دشمن را متوجه خود کرده است.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود:  پیاده‌روی اربعین که همه جهان اعم از مسلمان و غیرمسلمان می‌توانند در آن شرکت کنند، اجتماعی بین‌المللی است که بدون هیچ‌گونه خشونت و جنگ و تنها آزادگی، اخوت و صفا و بندگی را می‌توان از آن برداشت کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان تصریح کرد: اجتماع عزاداران حسینی در اربعین، بزرگترین اجتماع است که نمونه آن را در هیچ جای دنیا نمی‌توان مشاهده کرد و همه آزادگان احساس می‌کنند این حرکت پرچمی است که می‌توانند پشتش قرار گیرند و از عزت و فطرت بگویند.

وی گفت: دشمنان این حرکت عظیم و خودجوش را ضد خود و موجی علیه استکبار و فساد و صهیونیزم می‌دانند در حالی که همه آزادگان جهان خود را در این کار شریک می‌دانند و مستکبران و ستمگران در مقابل آن ایستاده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی ‌شاهرودی این حرکت را برای استکبار بسیار خطرناک دانست و افزود: پیاده‌روی اربعین حرکت قابل توجهی است که روحیه حماسی، شهادت‌طلبی، فداکاری، برادری و اخوت را تقوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) همچنان پس از 1400 سال انسان‌ها را از جهل نجات می‌دهد، اظهار کرد: دشمنان از طرق مختلف برای اسلام هراسی تلاش کرده‌اند اما این حرکت و تأثیرات آن به تنهایی همه اندیشه‌های آنها را باطل و چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان می‌دهد چرا که در آن پیامی جزو دوستی و برادری نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ادامه داد: برخی افراد تمام داشته‌های خود را در گرو حضور در این مسیر گذاشته‌اند و این ایثار در هیچ جای دنیا دیده نمی‌شود.

وی افزود: دشمنان اسلام و ایران از تداوم اربعین حسینی به شدت هراس دارند و با پوشش آن به شدت مخالفند، چرا که نگرانند اگر این واقعه درست پوشش و انتقال داده شود، گرایش به اسلام افزایش پیدا کرده و از طرفداران آنها کاسته می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تاکید بر تلاش برای افزایش حضور مردم در این مراسم خاطرنشان کرد: باید شرایط حضور رایگان مردم را فراهم می‌کردیم تا این مراسم هر چه باشکوه‌تر برگزار می‌شد و عظمت مکتب امام حسین(ع) را هر چه بیشتر به جهان معرفی می‌کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان این حرکت را برای کشور مفید دانست و گفت: آنچه ما را در برابر دشمنان نگه داشته، روحیه مقاوت بوده که اگر این روحیه از بین برود، با هیچ پول و هیچ اقدامی نمی توان آن را بازیافت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌شاهرودی به شور ایجاد شده و تغییر روحیه مردم در پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: پیاده‌روی اربعین یکی از بهترین مراسم‌های ماه محرم و صفر است و هرکس در مسیر این پیاده‌روی قرار می‌گیرد، در برابر ذلت و فساد ایستادگی می‌کند و اگر با عشق ابا عبدالله الحسین(ع) گره بخورد، زندگی و آخرتش بهشتی خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان متذکر شد: زائران نباید این اقدام را پیاده‌روی صرف تلقی کنند بلکه باید بدانند هدف بزرگی در پیش دارند و رفتار و گفتار و کردار خود را با امام حسین(ع) و مکتب او وفق دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha