شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ضریح خیمه گاه حضرت قاسم

با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ضریح خیمه گاه حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شهر برازجان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر امروز و با حضور حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ضریح خیمه گاه حضرت قاسم بن الحسن(ع) در شهر برازجان رونمایی شد.

در این مراسم که همزمان با اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برگزار شد بسیاری از مردم خداجو و دلداده اهل بیت عصمت و طهارت حضور باشکوهی به عمل آوردند.

کار ساخت ضریح خمیه گاه حضرت قاسم(ع) در شهر برازجان همزمان با ضریح خمیه گاه امام حسین(ع) در شهر بوشهر از اواخر سال 94 آغاز شد و پس از حدود دو سال و نیم کار ساخت آن به پایان رسیده است و مورد رونمایی قرار گرفت.

به گفته عبدالرضا مطاف، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر همه هزینه ساخت این ضریح از طریق نذورات و کمک ها و مشارکت مردمی صورت گرفته و هیچ از سوی دولت در ساخت آن در نظر گرفته نشده بود.

 ساخت ضریح خمیه گاه حضرت قاسم(ع) شامل چند مرحله است که درودگری و طراحی، معرق کاری، خاتم کاری، میناکاری، قلمزنی، محجر، رنگ آمیزی و نورافشانی مراحل شروع تا اتمام این کار را شکل می دهند. همچنین برای بدنه این دو ضریح از طلا، نقره و مس و برای سازه اولیه آن از چوب ساج برمه که مرغوب ترین و مقاوم ترین چوب است استفاده شد.

همچنین به استثنای خاتم ‌کاری حدود شش نفر استادکار حرفه‌ای در ساخت، طلاکاری و نقره‌ کاری ضریح خیمه‌ گاه حضرت قاسم (ع) فعالیت کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha