شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: علما، روحانیون و طلاب هم از نظر دینی و هم شرعی وظیفه دارند که آثار ماندگار و برکات سنت حسنه وقف را برای جامعه اسلامی تبلیغ و بازگو نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، با اشاره به لزوم فرهنگ سازی در زمینه سنت حسنه وقف، اظهار داشت: یکی از سنت های زیبا، ماندگار و کاربردی در دین مبین اسلام، سنت حسنه «وقف» می باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه سخنان خود تاکید کرد: نهادینه شدن سنت وقف در جامعه اسلامی برکات بیشماری به دنبال دارد و این امر می تواند به اقتصاد جامعه اسلامی کمک شایانی کند، لذا باید درباره سنت حسنه وقف در رسانه ها تبلیغات گسترده تری انجام بگیرد.

نماینده مردم استان کردستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: در این بین، علما، روحانیون و طلاب هم از نظر دینی و هم شرعی وظیفه دارند که آثار ماندگار و برکات سنت حسنه وقف را برای جامعه اسلامی تبلیغ و بازگو نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی در ادامه تاکید کرد: اسلام توجه و تاکید فراوانی بر سنت حسنه وقف دارد و این عمل را از اعمال حسنه و ماندگار برای واقف عنوان کرده است.

وی به ویژگی منحصربفرد وقف اشاره کرد و بیان داشت: یکی از ویژگی های سنت حسنه وقف است که است که اجر و ثواب این کار حتی بعد از فوت واقف در آن دنیا به وی می رسد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: تنوعی که در نیات وقفی داریم بهترین بستر برای فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به سمت انجام این سنت حسنه می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha