شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سیدعلی فقیه

حوزه/ حجت‌الاسلام فقیه گفت: تکثر آیات قرآن که در خصوص صحبت کردن نیکو با دیگران است، نشان دهنده اهمیت بالای این موضوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌الاسلام سیدعلی فقیه، در جمع طلاب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) تبریز، اظهار داشت: توجه به استعدادهای درونی و معرفت باطنی بسیار ضروری است و اگر از این مهم غافل شویم، دچار خسران خواهیم شد.

وی اضافه کرد: ممکن است با یک دروغ، در ظاهر گشایشی در کارمان صورت گیرد، ولی ارزش نفس انسان بالاتر از این است که دست به چنین اقدامی بزند. طمع‌های دنیوی از بین رفتن کرامت انسانی را در پی خواهد داشت.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر اینکه کرامت انسان بالاتر از منافع دنیوی است، گفت: اگر تقوا و شخصیت انسان خدشه دار شود، دیگر منافع دنیایی نیز برایش سودمند نخواهد بود.

حجت‌الاسلام فقیه خاطرنشان کرد: در سیره اهل بیت و آیات قرآن انسان از هر رفتار، کردار و گفتاری که با پاکی وجودش منافات دارد، نهی شده است.

وی افزود: در قرآن کریم با آیاتی مثل «قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً» به صحبت کردن نیکو با مردم سفارش شده که تکثر این نوع آیات نشان از اهمیت بالای این موضوع است.

این استاد حوزه در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان داشت: احترام به قانون و اطرافیان، حضور در نمازهای جماعت، صداقت، امانتداری، رازداری، تواضع و خدمت به مردم به قصد اخلاص، از جمله راههای حفظ شأن و کرامت طلبگی است.

حجت‌الاسلام فقیه تأکید کرد: اگر سیره ائمه اطهار(ع) را هر کس به اندازه خود رعایت کند، تاثیرگذاری آن در زندگی شخصی و اجتماعی آن قابل لمس خواهد بود. باید با عمل به این نکات ریز ولی مهم، درانجام وظایف خود ساعی تر باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha