شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دیابت

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان سمنان گفت: هم‌زمان با هفته ملی دیابت سلامت طلاب استان سمنان با آزمایش قند خون بررسی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سمنان، با اشاره به هفته ملی دیابت، اظهار داشت: به مناسبت هفته ملی دیابت از 19 تا 25 آبان در مدارس علمیه استان سمنان آزمایش قند خون انجام می‌شود.

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه استان سمنان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های معاونت امور طلاب و دانش‌آموختگان برگزاری جلسات آموزشی برای طلاب و روحانیون در راستای افزایش فرهنگ سلامت و اهمیت دادن به تغذیه و بهداشت و سلامت جسم و روان با توجه به آموزه‌های دینی است.

وی با بیان اینکه بالا رفتن قند خون عوارض جسمی شدیدی را به دنبال دارد، افزود: فشارخون بالا، این عارضه که خود به‌تنهایی می‌تواند تمامی ارگان‌ها و اندام‌های بدن را تحت تأثیر قرار دهد و حتی ممکن است جانتان را نیز به خطر بیندازد.

حجت‌الاسلام همتی با بیان اینکه بی‌توجهی به کنترل و درمان دیابت به‌تدریج با آسیب‌های بافتی زیادی همراه است که یکی از مهم‌ترین آن‌ها آسیب به شبکیه چشم است، قند خون بالا را دارای اثرات مخرب زیادی بر روی جسم و سلامت و روان انسان‌ها دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha