شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: رمز پیروزی انقلاب فکر حوزوی بود و در هشت سال دفاع مقدس هم فضای حوزه و حجره از سوی طلاب و روحانیان به رزمندگان منتقل می‌شد و این‌گونه جنگ مدیریت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، عصر امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به رسالت و جایگاه طلبگی، اظهار کرد: از درون همین حوزه‌ها و بر اساس روحیه طلبگی بزرگانی همچون امام راحل تربیت شدند.

وی افزود: امام(ره) با روحیه طلبگی توانست عوام‌الناس را هم به‌صورت طلبه تربیت کند، به‌گونه‌ای که عوام هم روحیه طلبگی یافتند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: انقلاب اسلامی به این شیوه پیروز شد و در دوره جنگ به موفقیت رسید، زیرا هر کس نسبت به نظام اسلامی و انقلاب احساس مسئولیت می‌کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: رمز پیروزی انقلاب فکر حوزوی بود و در هشت سال دفاع مقدس هم فضای حوزه و حجره از سوی طلاب و روحانیان به رزمندگان منتقل می‌شد و این‌گونه جنگ مدیریت شد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب از درون حوزه‌ها و فکر حوزوی ایجاد شد و اگر بخواهیم دوباره دوران خوش دفاع مقدس و آن حال و هوا در فضای جامعه گسترده شود باید به همان سمت برویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: متأسفانه دشمنان و بدخواهان انقلاب و نظام اسلامی نمی‌گذارند دوباره فضای دفاع مقدس در کشور حاکم شود، زیرا فهمیده‌اند اگر این ارزش‌ها ماندگار شوند موی دماغ استکبار خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه طلاب باید تحصیل عمیق و تهذیب را در دستور کار داشته باشند، افزود: ایفای رسالت صحیح طلبگی درگرو توجه هم‌زمان با تحصیل و تهذیب برای خودسازی و جامعه سازی است.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در فقه باید به معرفت سره و ناب و گسترده‌ای از شریعت دست پیدا کرد که دستیابی به این مهم، کار زیادی داشته و نیاز به ممارست دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha