جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کریمیان

حوزه/رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: اجلاسیه گرامی داشت ۳۶ شهید هنرمند خراسان جنوبی روز چهارشنبه ۱۴ آذر ساعت ۱۸ برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی امروز در نشست خبری به مناسبت برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبیT اظهار داشت: تا کنون فقط یک یادواره شهدای هنرمند در بیرجند برگزار کرده ایم و برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند استان برای اولین بار است که در استان ساعت 6 بعدازظهر روز چهارشنبه 14 آذرماه در سالن ایثار برگزار می شود.

وی افزود: با تحقیق میدانی که انجام داده ایم تاکنون 36 شهید هنرمند شناسایی شده است و این شناسایی تا هفته هنر انقلاب اسلامی ادامه دارد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی بیان داشت: پیرو دغدغه های مقام معظم رهبری پیرامون پرداختن به جریان مقاومت، استاد فضل‌الشرفی از مبارزین و مجاهدین کشور یمن و دبیرکل سازمان بین المللی توسعه موطن میهمان ویژه این جلسه هستند. این اقدام در راستای پیام امام(ره) مبنی بر اینکه هنر، مبارزه با استکبار است و اینکه کشور یمن امروز در خط مقدم مبارزه با جبهه استکبار قرار دارد، انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه های اجلاسیه عنوان کرد: رونمایی از تعدادی از آثار مکتوب و تصویری تولید شده در حوزه هنری خراسان جنوبی، اجرای قطعه سرود ملی "هنر برای آسمان" که در آن هنرمندان عرصه شعر و موسیقی منشور هنر امام خمینی که نامه به هنرمندان بوده است را به اجرا در می آورند.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی ادامه داد: اجرای قطعه سرود "سپاه محمد می آید" که اخیرا در سطح ملی حائز رتبه شده است، ارائه میثاق نامه جامعه هنری استان که عنوان می کند هنرمند باید در میدان مبارزه و عرصه جنگ نرم باشد، نیز از دیگر برنامه های این روز می باشد.

کریمیان با بیان اینکه در این گردهمایی با شکوه میزبان خانواده هنرمندان شهید و جامعه هنرمندان استان خواهیم بود، متذکر شد: ما باید بتوانیم شاخصه های هنرمندانی که رهبری به آنها اشاره می فرماید با معرفی الگوهای برتر به جامعه، معرفی کنیم.

وی اعلام کرد: رونمایی از مستند زیبای زندگی و خاطرات شهید هنرمند "شهید افضل" که از فرماندهان ارتش و در چهار رشته هنری فعالیت داشته است انجام می شود و به زودی در شبکه استانی و ملی پخش خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی مطرح کرد: کتاب روایت داستانی شهید هنرمند "مسعود تواضع" با عنوان اولین پرواز و همچنین کتاب "ان الحیات عقیدة و جهاد" که دارای 40 خاطره کوتاه از سرداران استان خراسان جنوبی است و تنها کتاب عربی کنگره ملی شهدای استان رونمایی خواهد شد که نویسنده این اثر را به رهبر انقلاب یمن تقدیم کرده است.

کریمیان تصرح کرد: کتاب "عشق و باروت" که خاطرات سرهنگ ابراهیم غفاری است نیز در این اجلاسیه رونمایی می شود.

با اشاره به اینکه با این اهدا، همبستگی خود را با شهدا و رزمندگان یمن اعلام می کنیم، خاطرنشان کرد: از خانواده مرحوم جناب سرهنگ سلطان پور که در زمان اوج جنگ تئاترهایی اجرا می کردند و خدمات ارزنده ای در طول سالیان به جامعه فرهنگی و هنری و مقاومت داشته اند نیز تقدیر می شود.

انتهای پیام/م

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha