شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام احمدرضا اصغری معاونت مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب

حوزه/ معاون مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، از نظر سطح ابتلا به بیماری های روانی، انگلستان، فنلاند، اسکاتلند و ایرلند در راس کشورهای جهان قرار دارند،گفت: دوری از معنویت و فشار روانی، بیماری تمدن جدید است.

حجت الاسلام احمدرضا اصغری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه با تمسک به آیه 28 سوره مبارکه رعد که می فرماید: «الَّذينَ آمَنُوا وَ تَطمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكرِ اللَّهِ أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطمَئِنُّ القُلُوبُ» آگاه باشيد كه تنها با ياد خدا دلها آرامش پيدا مى‏كند. همانا با یاد خدا دلها آرام می گیرد، گفت: انسان فطرتاً خدایی است که به مرور زمان توسط والدینش به آئین و ادیان تحریف شده و چه بسا انحرافات عقیدتی کشیده می شود.

وی با استناد به کلام امیرالمومنین علی(ع) که فرمودند: «اِرضَ، تَستَرِحْ». راضى باش، تا به آسايش دست يابى، افزود: برخی از روانشناسان، عصر حاضر را عصر اضطراب نامیده و دوری از خدا بزرگترین بیماری روانی است.

معاون مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه در اروپا و آمریکا ۲۶/۹ درصد زنان و ۱۲/۵ درصد مردان به بیماری افسردگی مبتلا بوده و تقریبا ۳ درصد جمعیت نیز دچار اضطراب اند، اظهار کرد: شناخت درمان افسردگی با روانپزشکی علوم رفتاری، روانپزشکی بالینی، بدور از  اسلام و بهداشت روانی آن، راهکار مناسبی برای علاج بشر غربی نمی باشد.

وی، بهداشت روانی را به معنای سلامت فکر و اندیشه دانست و گفت: نشان دادن وضع مثبت و سلامت روانی می تواند موجب تحرک، پیشرفت و تکامل فردی، ملّی و بین المللی گردد.

معاون مدرسه علمیه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، از نظر سطح ابتلا به بیماری های روانی، انگلستان، فنلاند، اسکاتلند و ایرلند در راس کشورهای جهان قرار دارند، گفت: دوری از معنویت و فشار روانی، بیماری تمدن جدید است.

حجت الاسلام اصغری با اشاره به نشانه های فشار روانی که از آشکارترین بازتاب های آن در رفتار و احساسات دیده می شود، ادامه داد: ایجاد اختلال در تفکر صحیح و عاقلانه در تصمیمات سران استکبار، خصوصا روسای جمهور آمریکا از جمله ترامپ هویداست.

وی، فرهنگ غربی را که سرشار از ظلم به ملل مستضعف دنیا از ویتنام گرفته تا فلسطین،عراق،سوریه، یمن و... نمونه ای از بیماری تمدن جدید دانست و گفت: اظهار نظرهای صوری بی پایه و اساس کشیشان مسیحی در مورد عقاید تحریف شده و تخیّلی، زمینه ساز جنگ ها و کشتارهای خونین در سطح جهان گردیده است.

معاون مدرسه حضرت باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با بیان اینکه دین اسلام با عقلانیت و پویایی بروز،گمشده فکری و آرامش روح و روان بشر غربی است، ابراز داشت: حاکمان استعمارگر و برده داران عصر جدید برای ادامه حکمرانی و تکیه بر اریکه قدرت توان دیدن گرایش ملتها را به اسلام ندارند.

وی نقش دین در بهداشت روان را بهترین راهکار برای مقابله با فشار روانی و بیماری فرهنگ غربی دانست و گفت: بیماری روانی سران استکبار و همکاری مرتجعین عرب موجب ایجاد القاعده، طالبان،داعش و کشتار هزاران انسان بی گناه گردید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha