شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جشن عمامه گذاری طلاب و اجلاسیه جامعه روحانیت دزفول

حوزه/ جشن عمامه گذاری طلاب و اجلاسیه جامعه روحانیت دزفول، با حضور آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه آیت الله قاضی دزفول در مصلای نماز جمعه این شهرستان با حضور جمع کثیری از مؤمنین و چهره‌های سرشناس حوزوی به‌ویژه آیت الله موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، برگزار شد.

در این آیین که هم‌زمان و همراه با اجلاسیه جامعه روحانیت دزفول برگزار شد، سه نفر از طلاب مدرسه علمیه آیت الله قاضی(ره) دزفول، به لباس مقدس روحانیت، ملبس شدند.

در بخشی از این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول، با گرامیداشت شهدای دانشجو، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به دستاوردهای بزرگ انقلاب اشاره کرد و گفت: بحمدالله به برکت انقلاب، ایران در عرصه‌های مختلف علمی توانسته جایگاه مهمی در سطح جهان به دست آورد.

امام جمعه دزفول به نقش حوزه علمیه آیت الله قاضی(ره) در تربیت طلاب و روحانی اشاره کرد و افزود: در این حوزه علمیه بیش از ۱۸۵ طلبه از پایه یکم تا دهم مشغول تحصیل هستند.

همچنین آیت الله موسوی جزایری، در ادامه این مراسم، با بیان اینکه اگر اخلاص، تقوا و خدا ترسی علمای شیعه نبود، هیچ افتخاری نصیب تشیع نمی‌شد، اظهارکرد: علمای بزرگی همچون شیخ صدوق، کلینی، شیخ مفید و دیگر بزرگانی که در آن دوران بودند، تشیع را با اخلاص و تقوا و علم خود پایه‌گذاری کردند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با تأکید بر وحدت و انسجام روحانیون در مواقع لازم و ضروری، ما باید اقتدار روحانیت و حضور روحانیت در مسائل اجتماعی و روحیه خدمت به مردم را حفظ کنیم و این مسئولیت مهمی است برای عزیزانی که ملبس به لباس روحانیت می‌شوند و به این جمع می‌پیوندند.

لازم به ذکر است، اجلاسیه جامعه روحانیت دزفول، هر نوبت با حضور طلاب، روحانیان و فضلای شهر، در بیوت یکی علما به‌صورت فصلی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha