شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
الزهرا المرضیه

حوزه/ کارشناس سیاسی، سه حوزه ورود دشمن که سبب ناامنی می شود را حوزه ی فشار اقتصادی، فشار عملی(اغتشاشات) و فشار روانی(مهم ترین و خطرناکترین حوزه) بیان کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، سید روح الله رفعتی پور، در نشست «دشمن شناسی»، در مدرسه علمیه خواهران الزهراء المرضیه(س) اصفهان، با اشاره به آیه  22سوره اعراف «فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ ۚ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ ۖ وَنَادَاهُمَا رَبُّهُمَا أَلَمْ أَنْهَكُمَا عَنْ تِلْكُمَا الشَّجَرَةِ وَأَقُلْ لَكُمَا إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمَا عَدُوٌّ مُبِينٌ»، گفت: تعبیر قرآن در مورد نفوذ دشمن با واژه ی «دلّ» یا دلالت کردن است، یعنی دشمن به صورت صریح و آشکار دشمنی نمی کند بلکه به عنوان دلسوزی و راهنمایی وارد می شود، به طور مثال در آمریکا برای شروع سال جدید شمسی سفره هفت سین پهن می کنند و در کنار سفره برای پیشرفت ایران و ایرانی دعا می کنند و می گویند ما خواستار موفقیت ایران هستیم، ولی مسئولین ایران با ما مشکل دارند.

استاد حوزه، سه حوزه ورود دشمن که سبب ناامنی می شود را حوزه ی فشار اقتصادی، فشار عملی(اغتشاشات) و فشار روانی(مهم ترین و خطرناکترین حوزه) بیان کرد.

وی به ترفندهای دشمن برای تضعیف کشور و نظام اشاره کرد و گفت: دشمنان با استفاده از ترفندهای مختلف از جمله ناامید سازی، خسته و فرسوده کردن مردم، عصبی کردن مردم، سیاه نمایی، القاء بحرانی بودن وضعیت کشور، هراس افکنی و ایجاد ترس، بزرگنمایی فساد در کشور ، وابسته نشان دادن کشور، اختلاف افکنی ،مشغول کردن جوامع به حواشی و غافل ماندن مردم از متن اقدام به تضعیف نظام می کند.

حجت الاسلام رفعتی پور در پایان با اشاره به بیانات رهبر معظم در دیدار مجلس خبرگان  گفت: باید ترفندهای دشمن را شناخت و دشمنی دشمن را فهمید.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha