شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام حکمت حکیمی فر

​حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان بیجار گفت: بعضی از مسئولان جزو افراد «خسرالدنیا و الاخره» هستند؛ زیرا مانند زالو به جان بیت المال افتاده اند و به هرکس که دلشان می خواهد می بخشند، زیانبارترین افراد دین خودشان را برای کسب پست های چند روزه دنیایی و یا چاپلوسی و تملق مسئولان بالا دستی می فروشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام حکمت حکیمی فر، امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهر توپ آغاج، با اشاره به نامه 43 نهج البلاغه اظهار داشت: مولای متقیان حضرت امیرمومنان حضرت علی(ع) در نامه 43 نهج البلاغه خطاب به مصقلة بن هبيره شيبانى، فرماندار اردشير خرّه «فيروز آباد» از شهرهاى فارس ايران در سال 38 هجرى نسبت به هزینه کرد از بیت المال به شدت سخت گیری می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان بیجار با اشاره به فراز" فَوَالَّذِي فَلَقَ الْحَبَّةَ وَ بَرَأَ النَّسَمَةَ لَئِنْ كَانَ ذَلِكَ حَقّاً لَتَجِدَنَّ لَكَ عَلَيَّ هَوَاناً وَ لَتَخِفَّنَّ عِنْدِي مِيزَاناً فَلَا تَسْتَهِنْ بِحَقِّ رَبِّكَ وَ لَا تُصْلِحْ دُنْيَاكَ بِمَحْقِ دِينِكَ فَتَكُونَ مِنَ الْأَخْسَرِينَ أَعْمَالًا" ، افزود: حضرت علی(ع) خطاب به مصقله  با لحن تند فرمودند: «به خدايى كه دانه را شكافت، و پديده ها را آفريد، اگر اين گزارش درست باشد، در نزد من خوار شده و منزلت تو سبك گرديده است.پس حق پروردگارت را سبك مشمار، و دنياى خود را با نابودى دين آباد نكن، كه زيانكارترين انسانى».

این استاد حوزوی تصریح کرد: بعضی از مسئولان جزو  افراد «خسرالدنیا و الاخره» هستند؛ زیرا مانند زالو به جان بیت المال افتاده اند و به هرکس که دلشان می خواهد می بخشند، زیانبارترین افراد دین خودشان را برای کسب پست های چند روزه دنیایی و یا چاپلوسی و تملق مسئولان بالا دستی می فروشند.

حجت الاسلام حکیمی فر با بیان اینکه انتساب در ادارات باید طبق ضوابط و توانمندی های افراد باشد؛ بیان داشت: بعضی از مسئولان گمان می کنند که اگر از بیت المال به نزدیکانشان و فامیل یا دوست و آشناهایشان ببخشند صله رحم کرده اند، درحالی  که امیرالمومنین علیه السلام در خصوص این افراد می فرمایند(الْأَخْسَرِينَ أَعْمَالاً) هستند.

امام جمعه شهر توپ آغاج با بیان اینکه «اگر آمران به معروف به هنگام و به موقع به دزدان و غارتگران بیت المال تشر نزنند» تاکید کرد: اگر به مسئولی که باید در خدمت مردم و جامعه باشد ولی نبود سکوت کنیم و یا نسبت به دزدی هایی که از بیت المال می شود سکوت کنیم قطعا بدانیم همین دزد هم کار خودش را توجیه کرده و جای منکر و معروف عوض می شود.

امام جمعه توپ آغاج با اشاره به «الاخسرین اعمالا» در کلام امیرمومنان(ع) گفت: زيانکارترين افراد به جهت عمل؛ همان کسانى هستند که سعى و تلاششان در زندگى دنيا گُم(و نابود) شده; در حالى که فکر می کنند؛ کار نيک انجام مى دهند.

حکیمی فر خطاب به اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: همه مسئولان به ویژه اعضای محترم ستاد احیای امر به و معروف و نهی از منکر باید این نامه را ببینند بخوانند و عمل بکنند و آگاه بشوند که خدای ناکرده به خاطر دنیای چند روزه دینمان را ازدست بدهیم.

وی وظیفه اصلی ستاد را احیای امر به معروف و نهی از منکرات دانست و گفت: اگر از مسئولی کار خلافی دیدید تذکر بدید اگر دیدید کار خلاف را تکرار می کند تشر بزنید، البته باید دقت کنید تذکر لسانی غیر از تخریب و تهمت و افتراست که خودش منکر و کار حرامی است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه الان اگر کار خلاف و غیر قانونی کسی را هم  گوشزد کنیم ناراحت می شود، گفت: متاسفانه برخی ها به جای پذیرش اشتباه و کار خلاف و غیر قانونی خود در مقام مقابله و توجیه بر می آیند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علي سعادت IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 0
    درود خدا بر شما همكاران گرامي اخبار شما را هماره رصد و مطالعه مي نمايم . آروزي توفيق روز افزون براي همه دوستان .