شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار قاسمی

حوزه/سردار علی قاسمی با بیان اینکه ۸۵ جلد کتاب برای کنگره شهدای استان خراسان جنوبی باید آماده می کردیم، گفت: تاکنون ماکت ۱۲۲ جلد کتاب آماده شده و حدود ۳۰ جلد کتاب دیگر نیز در حال تألیف است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از بیرجند، سردار علی قاسمی فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی، عصر امروز در افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی، اظهار داشت: در کنگره ملی 2‌ هزار شهید استان، ۹۳ جلد کتاب را محضر رهبر معظم انقلاب ارسال کردیم.

وی با بیان اینکه ۸۵ جلد کتاب برای کنگره شهدای استان باید آماده می کردیم، گفت: تاکنون ماکت ۱۲۲ جلد کتاب آماده شده و حدود ۳۰ جلد کتاب دیگر نیز در حال تألیف است.

فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان‌جنوبی عنوان کرد: سه نهضت «تألیف کتاب، ساخت فیلم و نذر فرهنگی» به برکت کنگره ملی 2 هزار شهید استان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

قاسمی با بیان اینکه سه مجموعه «اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس»، «موسسه مردمی آ‌یه‌های استقامت» و «حوزه هنری» در ذیل کمیته تدوین و ادبیات کنگره ۲ هزار شهید استان فعال بوده است، خاطرنشان کرد: بیشترین کتاب‌ها توسط مؤسسه آیه‌های استقامت به چاپ  رسیده است.

وی مطرح کرد: نویسندگان زیادی از سراسر استان، خاطرات و زندگینامه ایثارگران و شهدا را به رشته تحریر درآوردند و مراسم تجلیل از نویسندگان کتب کنگره شهدای استان به زودی برگزار خواهد شد.

۶۰ هزار عنوان کتاب با تخفیف 30 درصدی می شود

 ناصر نبی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسا‌ن‌جنوبی نیز در این مراسم، اظهار داشت: به دلیل همجواری خراسان جنوبی با کشورهای «پاکستان» و «افغانستان» امیدواریم نمایشگاه کتاب استان بتواند بستری برای حضور کشورهای همسایه  فراهم کند.

وی افزود: نمایشگاه امسال با حضور 138 ناشر و 110 غرفه راه اندازی شده است که به دلیل محدودیت در فضای برگزاری نمایشگاه، زمینه برای حضور همه 300 ناشر ثبت‌نام کرده فراهم نشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسا‌ن‌جنوبی با اشاره به اینکه ۹۰ میلیون تومان بن خرید کتاب بین علاقه‌مندان توزیع خواهد شد، عنوان کرد: در نمایشگاه امسال 60 هزار عنوان کتاب با مجموع تخفیف 30 درصدی ناشران و نمایشگاه به خریداران ارائه خواهد شد.

نبی‌زاده عنوان کرد: با توجه به برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی غرفه ایثار و شهادت با بیش از ۱۴۰ عنوان کتاب راه‌اندازی شده است.

وی یادآور شد: مراکز علمی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه پتانسیل خوبی برای نشر کتاب در استان خراسان جنوبی دارند.

انتهای پیام/م

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha