شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم رونمایی از کتاب «سرباز کوچک امام (ره)»

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کردستان در مراسم رونمایی از کتاب «سرباز کوچک امام (ره)» گفت: برگزاری چنین همایش و برنامه هایی تاثیر بسیار بزرگی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام و المسلمین عباس عربیان، عصر امروز در مراسم رونمایی از «سرباز کوچک امام(ره)» که در سالن اجتماعات دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار داشت: این مراسم به همت قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) کردستان، حوزه علمیه و دانشگاه استان برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان ادامه داد: قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) در سال 92 به دستور مقام معظم رهبری در استان های کشور تاسیس گردید و شعبه آن در کردستان نیز 2 سال گذشته افتتاح شده است.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه رویکرد قرارگاه خاتم الاوصیا(عج) فرهنگی می باشد، گفت: در این قرارگاه 14 کارگروه وجود دارد که در استان کردستان چندین بند از این کارگروه ها در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه مراسم امروز نتیجه هماهنگی و تعامل، قرار خاتم الاوصیاء(عج)، حوزه علمیه کردستان، دانشگاه کردستان و دفتر سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه است، بیان داشت: برگزاری چنین مراسم هایی دارای ویژگی های بسیاری است که از آن جمله آن می باشد که می توان صفا و صمیمیت را در آن یافت.

این استاد حوزوی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری چنین همایش و برنامه هایی تاثیر بسیار بزرگی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس دارد، گفت: برگزاری این همایش فرهنگی خدمتی کوچک به ایثارگری ها و جهاد فرزندان این مرزوبوم در هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: بسیار خرسندیم که مراسم رونمایی از کتاب «سرباز کوچک امام(ره)» در استان کردستان برگزار می شود، زیرا هرچه قدر مراسم و همایش درباره رشادت های شهدا و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی برگزار کنیم، بازهم کافی نمی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عربیان اظهار کرد: کتاب «سرباز کوچک امام(ره)» به قلم سرکار خانم فاطمه دوست کامی درباره زندگی کوچک ترین سرباز و رزمنده دوران دفاع مقدس است که در یکی از عملیات ها به اسارت دشمن بعثی درمی آید.

مدیر حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: این رزمنده دلیر با وجود سن بسیار کم خود، هرگز حاضر به مصاحبه با خبرنگار زن هندی نمی شود و می گوید: «چون شما حجاب ندارید، با شما مصاحبه نمی کنم»، که حرکت و شجاعت این اسیر کم سن و سال برای همه رزمندگان سبب ایجاد روحیه بیشتری برای مقابله با دشمن بعثی گردید.

وی در پایان سخنان خود با تشکر از حضور مهدی طحانیان، قهرمان داستان در این مراسم، گفت: امیدواریم که برگزاری چنین مراسم هایی بتواند ذره ای از تلاش و زحمات رزمندگان اسلام را برای نسل های جوان که جنگ تحمیلی را تجربه نکرده اند، بیان نماید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha