شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام سبزی ، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر

حوزه/ حجت الاسلام سبزی به تشریح برخی از فعالیت‌های تبلیغی مدرسه علمیه جزائریه شوشتر پرداخت.

حجت الاسلام حمیدرضا سبزی، مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی مبلغان این مدرسه علمیه، اظهار داشت: یکی از عمده فعالیت‌های مبلغان مدرسه علمیه جزائریه، پاسخ‌گویی به شبهات روز جامعه است که در این راستا، اقدامات قابل‌توجهی نیز صورت گرفته است.

وی تهیه و توزیع چندین عنوان مقاله اعتقادی در سطح شهرستان شوشتر را یکی از عمده اقدامات مدرسه علمیه خواند و بیان کرد: کادر مدیریتی و اساتید مدرسه، همواره در تلاش‌اند تا با گروه‌هایی که بر طبل عدم وحدت می‌کوبند، به صورت بنیادین و اعتقادی مقابله کنند که در این راستا چندین عنوان مقاله به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام سبزی، ادامه داد: مقالاتی تحت عنوان شیعه انگلیسی، با تیراژی بالا برای نخبگان شوشتر آماده و توزیع شد که در آنها صراحتاً تفکرات شیعه انگلیسی را نقد و همه را به وحدت حول محور رسول‌الله دعوت کردیم.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، افزود: توزیع تراکت‌هایی از نظرات مراجع عظام تقلید پیرامون عدم برگزاری مراسم لعن و سب مقدسات دیگر مذاهب و ادیان، دیگر اقدام مدرسه علمیه در جهت روشنگری مردم بود که خوشبختانه بازتاب خوبی در سطح منطقه داشت؛ چراکه مردم متدین شوشتر همگی مقلد مراجع تقلید بوده و وقتی آگاه شدند که سب و لعن بزرگان دیگر مذاهب اشکال شرعی دارد، از این اقدام روی برگرداندند.

وی از راه‌اندازی مرکز علمی-تحقیقاتی برای پاسخ‌گویی به شبهات روز جامعه در مدرسه علمیه جزائریه، خبرداد و گفت: در زمینه مقابله با مباحث فرقه یمانی گری، وهابیت و دیگر اندیشه‌های ضاله، پیگیر راه‌اندازی مرکزی علمی-تحقیقاتی با محوریت تولید محتوا هستیم تا بتوانیم اندیشه مطهر ناب اسلامی را در فکر طلاب، روحانیون و عامه مردم، نقش بندیم و ترسیم کنیم که شرعیت ما به موجب آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا...» بر مبنای وحدت شکل گرفته است.

حجت الاسلام سبزی، تصریح کرد: در عصری که استکبار جهانی کمر به خورد کردن جبهه مقاومت و مسلمانان گرفته، وحدت کلمه، یکی از راز و رمزهای اصولی و ابزارهای بسیار مهمی است که باید از آن به نحو احسن استفاده کنیم.

مدیر مدرسه علمیه جزائریه شوشتر، در پایان با بیان اینکه نقد مباحث تاریخی، باید در نشست‌های تخصصی و مباحثه میان علما و اندیشمندان مذاهب صورت گیرد، اظهارداشت: منظور ما از وحدت، این نیست که ما منکر تاریخ گذشته باشیم و حوادث و وقایع پیشین را به فراموشی سپاریم! بلکه معتقدیم با ملاحظه تاریخ گذشته، نقد مباحث تاریخی باید در نشست‌های تخصصی و مباحثه میان علما و اندیشمندان مذاهب صورت گیرد، تا این اختلاف نظرها در جامعه باعث درگیری و ایجاد تنش بین مردم و عوام‌الناس نشود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha