سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
پورازغدی

حوزه/ عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جایگاه نماز جمعه،گفت: باید سران سه قوه را پشت این تریبون بیاوریم تا پاسخگوی عملکرد خود باشند، نه این که رهبری را پاسخگوی کوتاهی ها و وظایف بر زمین‌مانده قوا بدانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تهران، حسن رحیم پورازغدی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز ( 23 آذرماه) تهران اظهارداشت: باید سران سه قوه را پشت این تریبون بیاوریم تا پاسخگوی عملکرد خود باشند، نه این که رهبری را پاسخگوی کوتاهی ها و وظایف بر زمین‌مانده قوا بدانیم.

وی در ادامه با بیان این که نمازجمعه‌ای که دهه به دهه نتواند مخاطبان خود را به شکل کمی و کیفی تجدید کند، با بطن جامعه ارتباط نگیرد، نمازجمعه‌ انقلاب نیست، افزود: نباید تریبون نمازجمعه را تبدیل به تریبون تکرار مکررات کم فایده و بی‌فایده کنیم؛ برخی از نمازجمعه‌های ما این طور هستند و برخی نیز این گونه نیستند.

عضو شورای‌عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نمازجمعه محمّدی و علوی و انقلاب، با بقیه نمازجمعه‌ها متفاوت است، گفت: اینجا دادگاه حق‌الهی و حق‌الناسی است، لذا نماز جمعه محل پاسخ به شبهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و همه جانبه ملت و شفاف‌سازی درباره اینکه چه کسی چقدر از بیت‌المال گرفته و در قبال آن چه‌کار کرده، است.

وی با بیان اینکه نمازجمعه جای تکرار مکررات نیست، تصریح کرد: این جایگاه مقدس محل شفاف‌سازی بیت‌المال است. نمازجمعه انقلابی نمازجمعه امیرالمؤمنین(ع) است که خانمی به نام «سوده» از دیار خود می‌آید و نزد حضرت می‌رود و می‌گوید قبل از اینکه نماز را بخوانی، پاسخ مرا بده. مسئول شما در شهر ما آدم خشن و بی‌ادبی است و حق‌الناس را رعایت نمی‌کند. امیرالمؤمنین همان‌جا از برخی مسئولین توضیح می‌خواهند و وقتی که سخنان آن خانم تأیید می‌شود، همان‌جا نامه عزل آن مسئول را به آن خانم می‌دهد تا به دست او برساند؛ این می‌شود مدیریت علوی.

وی، نمازجمعه را جایگاه امر به معروف و نهی از منکر دانست و ابراز داشت: امر به معروف حکم‌الله و نیاز قطعی است. هزار سال غربت شیعه را از یاد نبریم. با شتاب و بی‌فکر حرف نزنیم، اما حتماً حرف بزنیم، نمازجمعه زنده، جریان خون را در رگ‌ها جامعه حفظ می‌کند.

رحیم پور ازغدی در ادامه افزود: بار سنگینی از دهه پنجاه بر دوش ما قرار دارد استخوان‌هایمان درد می‌کند و این بار سنگین را باید به دوش فرزندان‌مان بسپاریم. همه ما رفتنی هستیم و می‌رویم و اسلام می‌ماند، انقلاب باید بماند و ما باید فدای انقلاب شویم و نگذاریم کسانی از مسئولیت‌ها آویزان شوند و اسلام را فدای خودشان کنند.

وی تصریح کرد: نماز جمعه باید قلب تپنده  و پشم بیدار جامعه باشد و برای مشکلات مردم دائما راه‌حل ارائه دهد، هیچ امام جمعه‌ای حق ندارد در اقتصاد برجامی به کارگران بگوید که اینها به نماز جمعه چه ربطی دارد، اتفاقا ربط دارد. در صف اول نماز جمعه نشستن، امنیت نیست، امنیت اسلام در خطر است، برای دفاع از حیثیت جمهوری اسلامی باید چند فاسد نجومی‌بگیر را شلاق بزنید، این روش حکومت علوی است، مدیرانی که وعده دروغ دادند، شفافیت، صداقت و مسئولیت‌پذیری نداشتند.

رحیم‌پور ازغدی با اشاره به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب در درس خارج از فقه خود مبنی بر لزوم پاسخگو بودن مسئولین و شفاف‌سازی نسبت به مسئولیت‌های خود، گفت: همه نهادها باید پاسخگو باشند؛ اینکه چقدر امکانات گرفته‌اند و چه کرده‌اند. یکی از نهادهایی که باید پاسخگو باشد، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی و در رأس آن رئیس‌جمهور و دبیرخانه شوراست. همچنین اعضای حقوقی باید پاسخگو باشند. اعضای حقیقی نیز باید پاسخگوی مواضعی که گرفته‌اند و نگرفته‌اند باشند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha