شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سرپرست مدرسه علمیه الزهرا (س) گنبدکاووس:

حوزه/ مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گنبدکاووس به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش، نمایشگاه کتاب را با عنوان «بیداری اندیشه» را در این مدرسه برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گلستان، مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گنبدکاووس به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش، نمایشگاه کتاب را با عنوان «بیداری اندیشه» را به مدت یک هفته در این مدرسه برگزار کرد.

حجت الاسلام علی اصغر ابراهیمی، رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گنبدکاووس، در حاشیه برپایی این نمایشگاه بیان کرد: فرایند کمال بشری به وسیله کتاب تحقق می یابد.

وی با تاکید بر نقش کتاب در کمال بشری، اذعان کرد: خداوند معجزه جاویدان خود را در قالب کتاب بر پیامبرش حضرت محمد مصطفی (ص) نازل کرد.

استاد حوزه با بیان این که امروز کتابخوانی و علم آموزی نه تنها وظیفه ملی، بلکه یک واجب دینی است، ادامه داد: درمورد اهمیت کتاب و کتابت در اسلام، روایات بسیاری وجود دارد که دعوت به بند کشیدن علم به وسیله نوشتن آن می کند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت کتاب و کتابخوانی تاکید داشته و در موارد بسیاری در خصوص اهمیت علم و کتاب می فرمایند: «اسلام دین علم و پایبندی به ارزش های معنوی است».

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گنبدکاووس افزود: در جامعه اسلامی کتابخوانی باید همگانی و فراگیر شود، جامعه ای که اهتمام بیشتری به کتابخوانی داشته باشد، رشد علمی فرهنگی و اجتماعی بالاتری خواهد داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی، کتاب را دروازه ای به سوی جهان گسترده دانش و معرفت دانست و آن را مهم ترین گام برای آشنایی با علم و دانش معرفی کرد و افزود: مقوله کتاب و کتابخوانی همیشه در طول تاریخ آثار فوق العاده ای، در انتقال علوم و تجارب از نسلی به نسل دیگر و تکامل فرهنگ های بشری ایفا نموده است.

وی اظهار کرد: اصولا  تفاهم میان انسان ها و انتقال افکار، با کتاب امکان پذیر است و پیوند میان هر انسانی را با انسان های دیگر در تمام قرون و اعصار و نسل های امروز و گذشته و آینده برقرار می سازد.

رئیس هیئت امنای مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: هیچ ذخیره و میراثی سودمندتر و با ارزش تر از کتاب نیست؛ کتاب مایه آرامش روحی و از بین رفتن اندوه می شود، مطالعه کننده را از تنهایی دور کرده و به او حکمت های عبرت انگیز می آموزد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha