شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مراسم گرامیداشت پدر موشکی ایران

حوزه/ مراسم گرامیداشت پدر موشکی ایرانی با حضور همسر سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن طهراني‌مقدم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مراسم گرامیداشت پدر موشکی ایران، همزمان با گرامیداشت هفته پژوهش در دبیرستان دوره اول مجتمع آموزشی تربیتی هدی، وابسته به جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار شد.

در این مراسم، سرکار خانم حیدری همسر شهید طهرانی مقدم حضور یافت و به بیان خاطراتی از پدر موشکی ایران پرداخت.

در پایان مراسم، همسر شهید طهرانی مقدم مورد تجلیل قرار گرفت.

سردار سرلشکر پاسدار شهید حسن طهراني‌مقدم متولد ۶ آبان ۱۳۳۸ از بنيانگذاران اصلي صنايع موشكی جمهوری اسلامی ايران و بنیانگذار توپخانه و موشکی سپاه در دوران پر افتخار هشت سال دفاع مقدس و مسئول سازمان خودکفایی و تحقیقات صنعتی سپاه پاسداران بود.

اين شهيد گرانقدر تقریبا ۲۵ سال از عمر خود را در ایجاد و توسعه این بخش از توان دفاعی قرار داده بود و به عنوان پدر موشكي ايران لقب گرفت.

سردار طهرانی مقدم در تاریخ ۲۵ آذر ۱۳۸۵ به عنوان مشاور فرمانده كل سپاه در امور موشكي و رئيس سازمان خودكفايي سپاه منصوب شد، وی تا روز آخر عمر نيز به عنوان مسئول این سازمان در ایجاد توان علمی و دانشی پایه و زیر بنایی مشغول کارهای علمی و تحقیقاتی بود تا اینکه در تاریخ ۲۱ آبان ۱۳۹۰ در پادگان اميرالمومنين(ع) شهرستان ملارد در حالي که براي آزمايش موشكي، آماده مي‌شد، بر اثر انفجار زاغه مهمات، به ياران شهيدش (احمد كاظمي، حسن شفيع زاده، حسن غازي،‌غلامرضا يزداني، عليرضا ناهيدي، مصطفي تقي‌خواه و ...) پيوست.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha