شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
شریفی

حوزه/ مراسم تجلیل از ممتازین پژوهشی مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم با حضور اساتید در هفته پژوهش برگزار شد

حجت الاسلام  شریفی معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله بهجت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن بیان اهمیت پژوهش در حوزه های علمیه، خاطرنشان کرد: مجموعه‌هایی آموزشی و پژوهشی هر اندازه در حوزه‌های پژوهشی قوی‌تر باشند، در مجامع علمی تأثیرگذارتر ظاهر می‌شوند; چنان که یکی از جنبه هایی که در حوزه ها و مدارس علمیه نیز باید مورد توجه و دقت اساتید قرار بگیرد، مسئله نهادینه سازی مقوله پژوهش در بین طلاب جوان می باشند، زیرا تنها با پژوهش و تحقیق است که می توان زوایای پیچیده دین را حل نمود و به پاسخ هزاران سئوال بی جواب رسید.

وی در ادامه تصریح کرد: ایجاد حس پرسشگری در بین طلاب و دانش‌پژوهان، از نخستین گام‌های ارتقای گستره کمی پژوهش درحوزه های علمیه به شمار می‌رود. که باید مورد توجه مسئولین این امر قرار بگیرد، تا بتوان به پویایی در زمینه پژوهش در حوزه های علمیه برسیم.

معاون پژوهش مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) ضمن بیان فعالیت های هفته پژوهش در مدرسه علمیه آیت الله بهجت(ره) خاطرنشان ساخت: مدرسه علمیه آیت الله بهجت قم یکی از مدارس فعال در سطح 1 می باشد که بالغ بر 90 طلبه مستعد را در خود جای داده است، که یکی از بخش های فعال این مدرسه که از اهمیت زیادی برخوردار است معاونت پژوهش می باشدکه در طی سال با برگزاری کارگاه های مختلف پژوهشی در پایه های متفاوت فعالیت دارد.

حجت الاسلام شریفی در پایان تصریح کرد: در هفته پژوهش، ویژه برنامه هایی در این مدرسه اجرا گردید که تجلیل از ممتازین پژوهشی با سخنرانی استاد ملکی(معاونت پژوهشی مدرسه علمیه معصومیه) و نیز دیدار از دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات با سخنرانی دکتر حسن زاده(عضو هیئت علمی پژوهشگاه) از مهم ترین این برنامه ها بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha