جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
گردهمایی مؤسسات فعال آموزش زبان فارسی در جهان

حوزه/ پنجمین گردهمایی موسسه های فعال در آموزش زبان فارسی در جهان، پنجم دی ماه با همکاری بنیاد سعدی و جامعه المصطفی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، به منظور هم افزایی و انسجام در امر آموزش زبان فارسی در خارج از کشور و تولید محتوای مناسب، بنیاد سعدی تاکنون چهار گردهمایی موسسه های فعال در آموزش زبان فارسی را در چهار سال متوالی برگزار کرده که سومین گردهمایی به میزبانی بنیاد ایرانشناسی انجام و پنجمین دوره به میزبانی جامعه المصطفی(ص) برگزار خواهد شد.

در این گردهمایی یکروزه بیش از 30 نهاد و مؤسسه فعال داخل و خارجی از جمله جامعه المصطفی العالمیه، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، بنیاد ایرانشناسی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، دانشگاه تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه الزهرا(س)، دانشگاه پیام نور، دانشگاه شیراز، دانشگاه اهواز، دانشگاه مازندران، دانشگاه مشهد، دانشگاه همدان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و روسا و نمایندگانی از موسسات خارج از کشور همچون روسیه، انگلیس، ترکیه و عراق حضور خواهند داشت.

سخنرانان اصلی در این همایش یکروزه، دکتر غلامعلی حدادعادل، رییس بنیاد سعدی و فرهنگستان زبان و ادب فارسی، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، رییس جامعه المصطفی العالمیه خواهند بود.

در این گردهمایی چهار نشست تخصصی با موضوعات  «تولید محتوا و استانداردسازی آزمون های زبان فارسی»، «آموزش مجازی زبان فارسی در جهان»، «روش ها و شگردهای نوین در آموزش زبان و ادبیات فارسی» و «راهکارهای جذب فارسی آموزان و جلوگیری از تعطیلی کرسی های آموزش زبان فارسی و ادبیات فارسی در جهان» برگزار می شود که ریاست این نشست ها به ترتیب با دکتر حسن ذوالفقاری، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس، دکتر احسان طوفانی نژاد، مدیر تولید محتوای الکترونیک بنیاد سعدی، دکتر رضامراد صحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی، دکتر بهادر باقری، سرپرست معاونت اجرایی و گسترش زبان فارسی و ایرانشناسی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی خارج از کشور وزارت علوم و حجت الاسلام و المسلمین کارگر، رییس مرکز آموزش زبان فارسی و معارف جامعه المصطفی(ص) است.

همچنین معرفی و رونمایی از مهمترین آثار بنیاد سعدی، جامعه المصطفی(ص) و سایر مراکز آزفا ( آموزش زبان فارسی) در داخل و خارج از کشور و جمع بندی گردهمایی و تعیین سیاست های کلی برای سال آینده، بخش های نهایی خواهد بود.

لازم به ذکر است، این گردهمایی 5 دی ماه سال جاری در قم -باجک- مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) _ سالن شهیدعارف الحسینی راس ساعت 8 صبح برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha