شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 473966
۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
مبلغ حوزه:

حوزه/ خادمی از کاشناسان حوزوی، در جمع بانوان گفت: دعا كردن، همراه و همرنگ شدن با كلّ هستى است؛ طبق آيات، تمام هستى در تسبيح و قنوت هستند و تمام موجودات به درگاه خداوند اظهار نياز دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم مریم خادمی در جلسه ای که در مسجد روستای پیرحاجی گنبد کاوس با حضور گروهی از بانوان برگزار شد، بیان کرد: دعا كننده با انسان غافل از خدا متفاوت است و سنّت خداوند لطف به اوّلى است، نه دوّمى.

وی با بیان اینکه دعا و راز و نیاز با خداوند، ظرفيّت انسان را براى دريافت الطاف الهى بيشتر مى‌كند، ادامه داد: توسل و زيارت اولياى خدا، شرايط انسان را عوض مى‌كند، چنان كه اگر كودكى همراه پدر به مهمانى رود، دريافت محبّتش بيش از آن خواهد بود كه تنها برود.

این کارشناس حوزوی خاطرنشان کرد: در متون دینی و آیات و روایات، تعبیرات درخشانی درباره دعا وجود دارد که نشان دهنده کارکردهای دعا و آثار گسترده آن در زندگی است.

خانم خادمی با اشاره به آیه 186 سوره بقره و توضیح محبت خداوند به بندگان، به موارد عدم استجابت دعای انسان اشاره کرد و افزود: گاهی برآورده شدن حاجت انسان، سبب غفلت از خدا، گاهی نیز موجب گرفتاری و نابودی دین او شده و گاهی برآورده نشدن خواسته سبب دفع بلا از انسان می گردد؛ در این موارد دعای انسان استجابت نمی شود.

وی در پایان گفت: دعا كردن، همراه و همرنگ شدن با كلّ هستى است؛ طبق آيات، تمام هستى در تسبيح و قنوت هستند و تمام موجودات به درگاه خداوند اظهار نياز دارند؛ پس ما نيز از او درخواست كنيم تا وصله ناهمگون هستى نباشيم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha