شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خشونت های اخیر تلاش هدف دار برای ایجاد ترس در جامعه اسلامی هستند

حوزه/ کنفدراسیون ملی سازمان های حقوق بشر (نکرو) در هندوستان، خشونت های اخیر در شهرهای هند از جمله بلندشهر را به نام «حمایت از گاو» تلاش هدف دار برخی توطئه پردازان برای ایجاد ترس در جامعه اسلامی و کسب آرای مردم به نفع هندوها نامید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از News18، کنفدراسیون ملی سازمان های حقوق بشر در هندوستان، خشونت های اخیر در شهرهای این کشور از جمله بلندشهر را، تلاش های تازه افراط گرایان برای «تلاش هدف دار»  برای ایجاد ترس و وحشت در جامعه اسلامی نامیده و از دیوان عالی این کشور خواست تحقیقاتی در این زمینه آغاز کنند.

پیدا شدن لاشه یک گاو در خارج از روستایی در هند، منجر به بروز خشونت هایی در منطقه شد. این حادثه زمانی رخ داد که روند انتخابات در پنج ایالت - مادایا پرادش، راجستان، چاتیتس گار، مسورام و تلانگانا در حال انجام بود.

گفته می شود در خشونت های اخیر در بلند شهر یک پلیس و یک جوان 20 ساله جان خود را از دست دادند.

این نهاد حقوق بشر در هندوستان اعلام کرد: «توطئه چینان پشت پرده» این حادثه قصدشان قطبی سازی رای دهندگان به هنگام برگزاری انتخابات در 5 ایالت بوده است که اعضای آن از بلندشهر بازدید کرده و خواستار ایجاد کمیته ای برای رسیدگی به جرایم نفرت محور شده بودند.

سازمان کنفدراسیون ملی حقوق بشر (نکرو) در هند خواستار ممنوعیت تمامی گروه ها و سازمان هایی شد که «به نام حفاظت از گاو» دست به اسلحه می برند. اعضای این سازمان اعلام کردند که این حادثه برنامه ریزی شده بوده و قصد ایجاد ناآرامی در منطقه به نام «گاو» می باشند. آن ها با ایجاد تجمع های خشونت آمیز، اتومبیل های مردم را آتش کشیده و به سمت جمعیت و پلیس آتش گشوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha