شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله بنابی

حوزه/ توقعی که ملائکه الله و امام زمان(عج) از نخبگان دارد، غیر از توقعات و انتظاراتی است که از غیر نخبگان دارد؛ بنابراین این نخبگی باید باعث شود که وجدان لوامه تر گردد؛ شما باید احساس مسئولیت کنید و بدانید که حساب و کتاب شما در محضر خداوند دقیق تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بنابی در سومین نشست فضلا و نخبگان(اساتید و پژوهشگران) آذربایجان شرقی ،ضمن تجلیل از نخبگان حاضر در جلسه، اظهار داشت: نخبگان حوزوی نوعا از اساتید عالی حوزه و پژوهشگران برجسته هستند، ولی هر که بامش بیش، برفش بیشتر است.

وی ابراز داشت: توقعی که ملائکه الله و امام زمان(عج) از شما دارد، غیر از توقعات و انتظاراتی است که از غیر نخبگان دارد؛ بنابراین این نخبگی باید باعث شود که وجدان لوامه تر گردد؛ شما باید احساس مسئولیت کنید و بدانید که حساب و کتاب شما در محضر خداوند دقیق تر است.

این استاد اخلاق حوزه خاطرنشان ساخت: شما باید خدا را بسیار یاد کنید؛ چراکه شما به عنوان سرباز امام زمان و لبیک گویان به آیه «نفر»، گلچینی از طلاب و فضلای آذربایجان شرقی هستید؛ زمانی در این استان، ده ها مرجع تقلید مسلم صاحب رساله حضور داشتند؛ شما باید آماده باشید خلأها را پر کنید و بدانید که وظیفه شما بسیار سنگین است. امید است خداوند فضل کند و در سایه جمهوری اسلامی و تحت ولایت فقیه، همان مسیر فقها و مجتهدهایی که در گذشته بودند را دنبال کنید.

آیت الله بنابی در پایان با اشاره به اینکه امروز در امنیت و آزادی کامل تحت رهبری فقیه جامع الشرایط هستید، بیان داشت: در گذشته افردی فاسد و فاسق در رأس کشور وجود داشتند و برخی طلاب نسبت به قبول برخی مسئولیت ها استقبال نمی کنند؛ در حالیکه در گذشته مدارس و دانشگاه ها و نهادهای نظامی و انتظامی و... خالی از حضور طلاب بود و امروز نعمت بزرگی در اختیار ماست؛ خوش به حال کسی که از این نعمت و فرصت استفاده کند.

 

همچنین حجت الاسلام والمسلمین دیرباز، رئیس دانشگاه قم و نماینده مردم آذربایجان غربی در خبرگان رهبری، دیگر سخنران این نشست بود و گفت: تشکلی که بر مبنای اهداف خیرخواهانه و نیت خداپسندانه تشکیل شده و لوازم تشکیلات تدارک دیده شود، منشأ خیر و برکت است.

وی اظهار داشت: از جمله این ها، تشکل نخبگان آذربایجان شرقی می باشد که قرار است به عنوان تشکل رسمی شکل گیرد؛ اهدافی که ممکن است در این تشکل مد نظر باشد، غیر از کار جمعی، آشنایی، ایجاد کانال در فضای مجازی و تبادل نظر باید باشد.

رئیس دانشگاه قم ابراز داشت: ممکن است در رشته های مختلف تخصص های گوناگون وجود داشته باشند که افراد از نخبگان باشد، غیر از آن هدفی به عنوان هدف پژوهشی در جامعه مد نظر قرار گیرد و بر اساس آن تقسیم کار شود و هر کسی در توانمندی خود کاری را انجام داده و مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف سازد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان ساخت: در کنار نخبه علمی، نخبه تبلیغی نیز باید مد نظر قرار گیرد؛ اگر این ها در هدف تشکیل نخبگان باشد، اهمیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز تصریح کرد: درباره بودجه و تأمین هزینه هایی که در تشکل به وجود می آید باید تأملی شود که این هزینه ها تأمین و اگر لازم باشد به عنوان NGO در جایی به صورت رسمی ثبت شود؛ تشکل ثبت شده رسمی قانونی اگر این مجمع مطرح شود، بهتر است تا این که بدون هر گونه ثبت و رسمیت افرادی جمع شوند و فعالیت کنند.

وی بیان داشت: ان شاءالله بعد از این که این تشکل به عنوان تشکل رسمی فعالیت کرد، باید ارتباطی با بنیاد ملی نخبگان که در تمامی استان ها نمایندگی دارد، برقرار کرد؛ این بنیاد دارای اساسنامه و شاخص هایی برای استعدادهای برتر و نخبه وجود دارد که می توان از این ها استفاده کرد.

رئیس دانشگاه قم اظهار داشت: بعضی افرادی که در گذشته به عنوان نخبه حوزوی مطرح شده اند و سال های سال به عنوان فردی که به عنوان علمی و پژوهشی هستند، شناخته می شدند، متأسفانه امروز به خارج از کشور رفتند و علیه تشیع و انقلاب تبلیغ می کنند.

عضو خبرگان رهبری در پایان ابراز داشت: حمایت از نخبگان امری ضروری است که ارتباط تنگاتنگ آن به ویژه شورای مرکزی اهمیت زیادی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha