شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
۴۳

حوزه/ اردوی فرهنگی پژوهشی شهر مقدس قم، ویژه طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) فریدن، به مدت سه روز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، منیژه باباجانی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) فریدن، هدف از برگزاری اردوی فرهنگی پژوهشی شهر مقدس قم را کمک به ارتقاء سطح علمی و معنوی طلاب و معرفت افزایی نسبت به ائمه معصوم علیهم السلام و آشنایی با مرکز تحقیقات زن و خانواده بیان کرد.

وی افزود: در این اردو تعداد 18 نفر از طلاب و اعضای هسته پژوهشی مدرسه شرکت کردند که از برنامه های اردو می توان به برگزاری مسابقه با محوریت شخصیت شناسی حضرت معصومه سلام الله علیها  و زیارت حرم مطهر ایشان و مسجد مقدس جمکران و همچنین بازدید از مرکز تحقیقات زن و خانواده اشاره نمود.

باباجانی خاطرنشان شد: در این بازدید سعی شد طلاب با عملکرد مرکز آشنا شوند در همین راستا نشستی با سرکار خانم فهیمه زارع عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده  انجام شد که ایشان به توضیح عملکرد مرکز  جهت آشنایی طلاب  پرداختند.

فهیمه زارع، عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده در مورد تاریخچه ی این مرکز گفت: در بحث زنان و خانواده در حوزه های علمیه قبل از تاسیس این مرکز، کار چندانی انجام نمی شد. این مرکز در سال 1375 تاسیس شد و در سال 1391 فعالیت آن در ابعاد مختلف گسترش پیدا کرد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده  در اهمیت کار در حوزه ی زنان و خانواده گفت: بحث زنان و خانواده یک موضوع میان رشته ای است به گونه ای که محقق باید در عرصه های مختلف پژوهشی اطلاعاتی داشته باشد تا بتواند در موضوع زنان کار کرد.

وی افزود: ماموریت اول مرکز تحقیقات زن و خانواده کار پژوهشی است که متشکل از چهار گروه مطالعات نظری، فقه وحقوق، روانشناسی تربیتی، مطالعات اجتماعی است؛ که ترکیب این گروه ها به دلیل بین رشته ای بودن مبحث زنان و خانواده است.

زارع در توضیح هر گروه افزود: بخش مطالعات نظری این مرکز به تبیین دیدگاه اسلام درحوزه های فلسفی و کلامی می پردازد، اینکه دین چه نگاهی به حوزه زنان و خانواده دارد؟ ماده ی خام پژوهش بقیه گروه ها از دل مطالعات نظری بیرون می آید.همه اعضای گروه فقهی وحقوقی  آقا هستند و به مباحث جدید جامعه از جمله حق حضانت ، طلاق و ... می پردازند.

وی افزود: اعضای گروه مطالعات اجتماعی چند ماموریت بر عهده دارند از جمله حضور در بین اعضای جامعه و انجام کار پژوهش میدانی است و وارد کردن نتایج تحقیقات در حوزه عمل به اعضای جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha