شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر گسترش فرهنگ زکات در اجتماع، گفت: پرداخت و جمع آوری زکات، خدمت به اسلام و جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در نشست ستاد زکات استان با تمسک به آیه 55 سوره مبارکه مائده «یُقِیمُونَ الصَّلَوةَ وَیُؤْتُونَ الزَّکَوةَ»؛ «همانها که نماز را به پا می دارند و [در حال رکوع] زکات می دهند»، اظهار داشت: مسئولین ستاد و جمع آوری زکات خدمت بزرگی را انجام می دهند و انشالله مورد توجه خداوند خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در اهمیت زکات همین بس که در آیات قرآن هم ردیف نماز بیان شده، گفت: نباید زکات این واجب الهی در جامعه اسلامی مورد بی مهری و بی اهمیتی قرار گیرد.

وی زکات را در سیره اهل بیت(ع) بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: کسانی که زکاتشان را پرداخت نمی کنند، در واقع با نظام اسلامی جبهه می گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر گسترش فرهنگ زکات در اجتماع، گفت: پرداخت و جمع آوری زکات خدمت به اسلام و جامعه است.

همچنین دبیر ستاد زکات استان و مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: تعهدی که شورای عالی زکات کشور برای جمع آوری زکات استان کرمانشاه در سال 97 در نظر گرفته شده،  9 میلیارد و 400 میلیون تومان است  .

حسین خدرویسی افزود: بحمدالله در 9 ماهه اول در استان کرمانشاه 14 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات جمع آوری شد که 5 میلیارد و 200 میلیون تومان  اضافه بر تعهد می باشد و همچنین 214 درصد نسبت به سال گذشته این رقم رشد داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha