جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سرایی

حوزه/ حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی گفت: نقش روحانیت در جنگ بی‌بدیل بود و متاسفانه در انتقال این رشادت‌ها به نسل سوم و چهارم انقلاب کوتاهی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه، حجت الاسلام عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی، شامگاه دوشنبه در دومین گرامیداشت ۲۶ شهید روحانی عملیات کربلای ۵ استان که با حضور روحانیون ارومیه برگزار شد اظهار داشت: دومین گرامی‌داشت ۲۶ شهید روحانی عملیات کربلای 5 استان امسال برگزار می‌شود و سال گذشته اولین یادواره آن با خاطره‌گویی روحانیون حاضر در عملیات کربلای ۵ برگزار شد.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از عملیات کربلای 5 به عنوان شب قدر جبهه‌ها یاد می‌کند و این نشان می‌دهد که این عملیات چقدر در تاریخ و سرنوشت جنگ مؤثر بوده است و امروز ما وظیفه داریم رشادت‌های رزمندگان این عملیات‌ها را به گوش نسل جدید منتقل کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شهدای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس بی‌بدیل بود و متاسفانه ما نتوانستیم این شجاعت‌ها و از جان‌گذشت‌گی‌ها را به نسل سوم و چهارم انقلاب منتقل کنیم.

وی افزود: شهید روحانی حسین تمکین وش یک تنه در مقابل دشمن می‌جنگید و مظلومانه هم به شهادت رسید و متاسفانه خیلی‌ها امروز اسمش را هم نمی‌دانند و ما در مقابل شهدا مسئول هستیم.

حجت الاسلام نجفقلی‌زاده سرایی گفت: ملک حسین در خاطرات خود می‌نویسد که بعد از عملیات کربلای 5 با پادشاه سعودی به دیدن صدام رفتیم بسیار آشفته بود و در هیچ زمانی صدام را این‌گونه ندیده بودم و صدام می‌گفت، فشار ایرانی‌ها در این عملیات بقدری بالا بود که مجبور شدم خودم در جنگ فرماندهی را به عهده بگیرم و مقاومت رزمندگان و شجاعت‌ آن‌ها در این عملیات موجب شد جنگ پایان پذیرد و قطعنانمه ۵۹۸ صادر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha