شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین اسکندری

حوزه/ مدیرکل اوقاف استان قم گفت: سازمان اوقاف درصدد است در کنار مسئله موقوفات، توجه بیشتری به امور خیریه به عنوان یکی از وظایف ذاتی خود داشته باشد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در دیدار با آیت‌الله علوی بروجردی اظهار کرد: بر خود لازم می‌دانیم که به محضر علما و اساتید حوزوی برسیم و از رهنمودهای آنها در زمینه اوقاف و امور خیریه بهره‌مند شویم.

 

وی افزود: مسئله وقف و خیرات و مبرات، از صدقات جاریه مردم ماست و سابقه‌ای طولانی در کشورمان دارد به عبارتی این فرهنگ از زمان ورود اسلام به ایران، وجود داشته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به اقدامات گسترده صورت گرفته در این زمینه خاطرنشان کرد: تعداد موقوفات کشورمان برای برگزاری مجلس عزای سیدالشهداء(ع) فراوان است، امانت‌هایی که در اختیار ما قرار گرفته و باید بر اساس نیت واقفان و با رعایت نکات شرعی، به مصارف مد نظر وقف‌کنندگان برسند.

 

وی ادامه داد: برای اجرای امینانه نیت واقفان که وظیفه اصلی سازمان اوقاف به شمار می‌رود، تلاش گسترده‌ای صورت گرفته و از سوی دیگر تلاش می‌کنیم مسئله وقف در جامعه توسعه یابد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه عنوان کرد: وقف می‌تواند بخشی از این مشکلات را برطرف کند و از سوی دیگر در چنین شرایطی باید عملکرد بهتری نسبت به گذشته برای رعایت امانت در موقوفات داشته باشیم.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه نواقصی در زمینه موقوفات وجود دارد گفت: گاه به دلیل خلأهای قانونی و گاه به خاطر عملکرد ناکامل متصدیان، اعتماد نسبت به موقوفات خدشه‌دار شده بود که لازم است با تلاش گسترده، سعی در بازگرداندن و افزایش این اعتماد عمومی داشته باشیم.

 

وی با تاکید بر توجه بیشتر به امور خیریه بیان کرد: در اوضاع و احوال اقتصادی کنونی، خانواده‌های بسیاری با مشکل مواجه شده‌اند که از این طریق می‌توان به آنها کمک کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسکندری با اشاره به لزوم بهره‌مندی از راهنمایی‌های مراجع عظام تقلید و علمای دین برای بهبود وضعیت اوقاف افزود: این دیدار با همین نیت صورت گرفته و از محضر شما تقاضا داریم رهنمودهای لازم را ارائه کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد نظری IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
    0 0
    سلام وقت شما بخیر از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است! این تیتر شما خیلی خنده دار است، و بسیار مضحک به نظر می رسد. برادرجان اینکه تیتر بزنید: «توجه به امور خیریه در کنار موقوفات، رسالت ویژه سازمان اوقاف است» کار هنرمندانه نیست. اگر فردی که هیچ هنری هم نداشته و تخصصی هم فراگرفته نباشه میداند که این تیتر شما بسیار کم ارزش و یا بی ارزش است. آخه مگه سازمان اوقاف و امور خیریه که از نام آن مشخصه که کارش وقف و امور خیریه است و باید به این مباحث بپردازد. اینکه مدیر کل چنین اداره ای بر این موضوع تاکید می کند، به چه کسی تاکید دارد، به دیگران یا به خودش؟ اگر به دیگران می خواهد تاکید کند که نشان کم عقلی است که خودش مسئول این موضوع است و به دیگران می گوید، اگر منظورش خودش است که باز هم بیهوده است، خب خودش باید انجام بدهد نیاز به گفتن نیست، مثل اینکه من بگوییم باید بروم یک نان بگیرم، خبر برادرجان برو نان بگیر. این چه حرفی که می خواهم برم نان بگیرم، کسی مگه مانع شما شده؟ سطح کیفیت اخبارتان کاهش بسیار چشمگیری داشته است.