شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید براین که روحانیت همواره جزئی از مردم بوده و خواهد بود، گفت: برخی عناصر داخلی و خارجی تلاش می کنند چهره ای دروغین از روحانیت را به مردم معرفی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، عصر امروز در نشست جمعی از مبلغان دینی شهرستان قائمشهر، تبلیغ دین را یکی از مهم ترین و حساس ترین وظایف روحانیت برشمرد و گفت: مبلغان دینی باید در تبلیغ معارف دینی نهایت دقت و حساسیت را داشته باشند.

وی با بیان این که تبلیغ نادرست دین می تواند آثار نامطلوبی را با خود در جامعه در پی داشته باشد، افزود: در عین حال تبلیغ صحیح معارف دینی موجب رشد و تعالی معنوی و اخلاقی جامعه می شود.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که در حال حاضر ظرفیت های بسیار مناسبی برای تبلیغ معارف دینی در جامعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: در گذشته منبرو خطابه تنها ابزار تبلیغ دین برای روحانیان بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز ابزار تبلیغ در جامعه بسیار گسترش یافته است، تصریح کرد: علیرغم آسیب هایی که برخی از این ابزار می توانند داشته باشند، اما ظرفیت های کارآمدی برای تبلیغ دین هستند که با مورد استفاده قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که ابزار روز می تواند مکمل ابزار سنتی و کارآمد در عرصه تبلیغ باشد، خاطرنشان کرد: مبلغان دینی باید ظرفیت هایی نظیر فضای مجازی و هنر در کنار بزار کارآمدی همچون منبر، خطابه و ارتباط چهره به چهره بهره گیرند.

حجت الاسلام شکریان بر ضرورت آشنایی مبلغان دینی با ابزارهای روز تبلیغ به منظور موفقیت در این عرصه تأکید کرد و گفت: یک مبلغ برای موفقیت در عرصه مهمی که در آن قدم نهاده باید با ظرفیت های روز تبلیغی به خوبی آشنا شود تا بتواند در جامعه اثرگذار باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز مبلغان دینی برای ارتباط با نسل جوان نیازمند آشنایی با برخی ابزارهای روز است، خاطرنشان کرد: برای رسیدن به یک تبلیغ کارآمد باید از همه ظرفیت ها و ابزارهای موجود به نحو مطلوب استفاده شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که جامعه ما در حال حاضر با مشکلات و آسیب های اجتماعی بسیاری مواجه است، گفت: اگر برای مقابله با این آسیب ها راهکارهای مناسب و مقتضی در نظر گرفته نشود، کل جامعه با چنین مشکلاتی مواجه خواهند شد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که گسترش اخلاق و معنویت یکی از راه های مهم کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است، افزود: این اصول مهم دینی با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی در جامعه نشر و گسترش پیدا خواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که تلاش شبانه روزی روحانیت در عرصه دفاع از دین به طور حتم نوعی مجاهدت در راه خداوند متعال است، تصریح کرد: علیرغم همه تلاش های بی وقفه، برخی عناصر داخلی و خارجی تلاش می کنند چهره ای دروغین از روحانیت را به مردم معرفی کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که روحانیت همواره جزئی از مردم بوده و خواهد بود، خاطرنشان کرد: بقا و ماندگاری انقلاب و نظام اسلامی در گرو همراهی مردم و روحانیت در عرصه ها و صحنه های مختلف است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha