شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از حوزه علمیه قم برخاسته است، گفت: صیانت از انقلاب و اسلام باید اولویت کار حوزه‌های علمیه و روحانیت باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمد میرعمادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خرم‌آباد، با اشاره به شاخصه‌های و مؤلفه‌های شکل‌گیری حوزه انقلابی، اظهار داشت: از آن جا که انقلاب اسلامی ایران از حوزه علمیه قم برخواسته است و از سوی دیگر حوزه علمیه همواره پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است؛ بنابراین حوزه و نظام اسلامی همه با هم در جهت تعالی و تحقق اهداف مقدس دین اسلام قدم برداشتند و طبیعی است که برای استمرار این انقلاب و حرکت عظیم امام بزرگوار، لازم است کسی که مولد حوزه بوده، انقلابی باشد و انقلابی بماند.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: وقتی نظام و انقلاب از عقبه انقلابی برخوردار باشد قطعاً به حرکت خود شتاب میدهد و میتواند سرعت بیشتری پیدا کند. از طرف دیگر توجه دارید که مهمترین خطر برای انقلاب آن است که کسانی که در انقلاب نقش داشتند و پیش‌گام بودند و اندیشههای انقلاب را به وجود آوردند، روحیه انقلابی خود را از دست بدهند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: شاخصههای حوزه انقلابی، در درجه نخست همان اندیشههای والای امام بزرگوار باید در حوزه پویا باشد و تفکر امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب حاکم باشد؛ یعنی مهمترین شاخصه انقلابی بودن حوزه این است که اندیشههای بلند امام و مقام معظم رهبری را دنبال کند.

وی گفت: شاخصه دوم حوزه انقلابی این است که حوزه باید به دنبال تولید علم و محتوای بصیرتافزایی جامعه باشد؛ یعنی نیازهای فکری انقلاب را برآورده کند و نسبت به انقلاب و نظام بیتفاوت نباشد. حوزه پاسخ گوی نیاز فکری و هدایتی جامعه، حوزه انقلابی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: نکته دیگر حساس بودن حوزه نسبت به عناصر نفوذی دشمن، قطعاً دشمنان ما نسبت به حوزه به‌عنوان اصلیترین پایگاه نظام حساسیت دارند؛ بنابراین حوزه باید متوجه نفوذیهای دشمن باشد که مبادا با نفوذ دشمن و طی کردن مراحل تحصیل و تدریس به جاهای حساسی برسد که از درون حوزه نداهایی شنیده شود که برخلاف مسیر انقلاب و سیاستهای انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: شاخصه دیگر حوزه انقلابی این است که حوزه دیانت و سیاست را عین هم بداند، اینها نباید جدای از هم باشند، نباید بیتفاوتی در حوزه حاکم شود. حوزهای که در آن بیتفاوتی حاکم باشد، انقلابی نخواهد بود. حاکمیت ارزش‌ها در زندگی حوزویان، شاخصه دیگر حوزه انقلابی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی گفت: مسئله ساده زیستی، دفاع از حقوق مردم، دفاع از خون شهد، دفاع از اندیشههای پاک و از سوی دیگر کنار زدن فرصتطلبی، بیتفاوتی و عواملی که موجب دلسرد شدن مردم میشود، اینها سبب میشود که حوزه انقلابی باشد و انقلابی هم بماند.

وی با اشاره به اینکه نقش و رسالت روحانیت در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی چیست؟ گفت: مسئله صیانت از انقلاب اسلامی وظیفه همه است؛ اما به این دلیل که انقلاب اسلامی ایران به نام روحانیت است و روحانیت مؤسس و هدایت‌گر آن بوده است و اکنون هم در بخشهای مختلف نظام تأثیر میگذارند، صیانت از انقلاب و اسلام باید اولویت کار حوزههای علمیه و روحانیت باشد؛ بدین معنا که ما تهدیدها را کاملاً بشناسیم، تهدیدهایی که متوجه اصل اسلام، مکتب اسلام، اصل ولایت‌فقیه، مأیوس کردن مردم و بیتفاوت کردن حوزهها است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان تصریح کرد: باید تهدیدها را بشناسیم و حوزه باید برای صیانت از انقلاب اسلامی در عرصههای سیاست، اقتصاد و فرهنگ راهکار ارائه دهد.

وی افزود: به این دلیل که روحانیت ملجأ و مرجع مردم است و هنوز هم تأثیرگذارترین گروه اجتماعی بر مردم است، مردم هم طبیعتاً این راهکارها را میپذیرند و به آن‌ها عمل میکنند. باید تلاش کنیم که مردم در صحنه حاضر باشند و ارزش‌ها در جامعه کم‌رنگ نشود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha