شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام قریشی

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: در برخورد با زندانیان باید قانون مد نظر قرار گیرد و مبادا فراتر از قانون با آنان برخورد گردد که این حق‌الناس است و در قیامت خدای متعال از آن سؤال خواهد کرد. کارمندان زندان می‌توانند با کمک به زندانیان و حل برخی از مشکلات آن‌ها رضایت الهی را جلب کرده و آخرت خود را آباد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»  از ارومیه حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، صبح امروز در سخنرانی خود در جمع کارکنان اداره کل زندان‌های آذربایجان‌غربی، بیان داشت: همیشه باید خدا را در یاد داشته باشیم که در قرآن و روایات تاکید فراوان به آن شده است و یاد خدا بودن بزرگترین نعمتی است که خدای متعال به ما عطا کرده است.

وی به روایت پیامبر اسلام(ص) در شب معراج اشاره کرد و افزود: در شب معراج پیامبر اسلام عده‌ای از ملائکه را دیدند که مشغول به ساختن بنایی هستند و گاهی دست از کار می‌کشند و وقتی حضرت علت این کار را سوال کرد، آن‌ها جواب دادند مصالح این بنا ذکرخدا است که مؤمن در دنیا می‌گوید و هر گاه این ذکر قطع می‌شود، مصالح این بنا هم متوقف می‌شود.

امام جمعه ارومیه با بیان این که اعمال خوب انسان در دنیا تبدیل به بهشت رضوان و اعمال بد انسان تبدیل به آتش دوزخ می‌شود، اظهار کرد: ذکر لسانی مقدم بر ذکر قلبی است و اگر انسان به ذکر لسانی عادت کند قلب او هم به یاد خدا خواهد بود و ترک یاد خدا مقدمه ارتکاب گناه است و انسان زمانی دست به گناه می‌زند که از یاد خدا غافل می‌شود.

وی ادامه داد: انسان باید حقوقی که بر ذمّه او است را رعایت کند و رعایت حقوق الهی و حقوق مردم موجب سعادت دنیوی و اخروی انسان می‌گردد و بنابر آن‌چه که از روایات معصومین(ع) به دست می‌آید احتمال اینکه خدای متعال در قیامت از حق خود بگذرد وجود دارد، اما از حقوق مردم نخواهد گذشت، لذا لازم است که انسان هر از چند گاهی اعمال خود را مورد محاسبه قرار داده و کوتاهی‌ها را جبران کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: امام حسین(ع) در کربلا دستور دادند هر کسی که حق‌الناسی بر گردن دارد قبل از عزیمت به میدان جنگ آن را جبران کند. در روایات هست که اولین خونی که از شهید به زمین می‌ریزد موجب بخشش همه گناهان او می‌شود اما صاحب کوچک‌ترین حق‌الناس هم در درگاه الهی مورد مواخذه قرار خواهد گرفت.

در برخورد با زندانیان قانون ملاک باشد

وی تصریح کرد: در برخورد با زندانیان باید قانون مد نظر قرار گیرد و مبادا فراتر از قانون با آنان برخورد گردد که این حق‌الناس است و در قیامت خدای متعال از آن سؤال خواهد کرد، کارمندان زندان می‌توانند با کمک به زندانیان و حل برخی از مشکلات آن‌ها رضایت الهی را جلب کرده، آخرت خود را آباد کنند.

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان گفت: محدودیتی که برای زندانیان وجود دارد موجب می‌شود آن‌ها زودتر از دیگران مورد رنجش قرار گیرند؛ لذا لازم است کارمندان زندان‌ها با زندانیان و خانواده آن‌ها با نهایت احترام برخورد کنند که این امر مورد رضایت خدای متعای است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha