شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت ‌الاسلام روح‌اله حریزاوی- معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی

حوزه/ معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه کاهش دین داری در جهان پنچ درصد است، گفت: نرخ دین داری در جمهوری اسلامی ایران در بین هشتاد و چند میلیون نفر نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام  روح الله حریزاوی، ظهر امروز در همایش طلایه داران فاطمی که در مسجد شهدای مصلی نماز جمعه برگزار شد، با اشاره به مهمترین راهبرد های انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: چهل سال انقلاب اسلامی از یک قیام صحبت می کند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تاکید بر اینکه یک قیام به چهل سالگی خود رسیده است، افزود: نصیحت راهبردی قرآن کریم قیام برای خداوند است.

وی با طرح این سوال که انقلاب اسلامی در چهل سالگی به چه چیزی رسیده است، تصریح کرد: همین که انقلاب اسلامی توانسته تا حدود زیادی جلو حراج انفال را بگیرد، کار بزرگی کرده است، در سال های 56 و ۵۷ تمام هزینه هایی که از فروش نفت به دست آمده به جساب کشور واریز نشده است؛ حرف های بسیاری در کارآمدی نظام داریم، اما اکنون سخن پیرامون شعار امید به آینده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: ما در آستانه دهه پنجم انقلاب هستیم و باید با سه راهبرد، از جمله تقویت مبانی قیام لله، که ما باید جامعه را به اینکه که یک قوم قیام کرده ایم سوق دهیم، ادامه دهنده راه باشیم.

حجت الاسلام حریزاوی با اشاره به این که ما در مقوله فرهنگی در دو جبهه می جنگیم، تصریح کرد: ما در حال جهاد، هنری، اقتصادی و فرهنگی هستیم، ینابراین راهبرد نخست تقویت اندیشه قیام لله هستیم.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه شعار های انقلاب را تبیین نمی کنیم، بلکه تکرار می کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از فرمایش های مقام معظم رهبری نیز همین امر است که دستاوردهای انقلاب را برای جامعه تبیین کنیم.

معاون آموزش و پژوهش سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه کاهش دین داری در جهان پنچ درصد است، ابراز کرد: نرخ دین داری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بین هشتاد و چند میلیون نفر نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: پدیده شهدای مدافع حرم، اعتکاف، راهیان نور، و ... از جمله پدیده هایی است که نشان می دهد در جنگ فرهنگی برنده ایم، اما به این معنا نیست که دیگر رها کنیم، بلکه باید ادامه دهیم.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: ما موظف هستیم فرهنگ مطالبه گری را در جامعه تبیین کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha