جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دکتر غالب بن شیخ،

حوزه/ دکتر غالب بن شیخ، رئیس بنیاد اسلامی فرانسه گفت: به زودی مسلمانان فرانسه معنای واقعی اسلام و آموزه های اسلامی را درک خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از  oumma دکتر غالب بن شیخ، اسلام شناس و پژوهشگر بین ادیانی، در گفتگو با شبکه تلویزیونی Franc24، ضمن اشاره به وضعیت مسلمانان و وجود مشکلات جدی در مسیر پیروان این دین الهی، گفت: فرانسه باید اسلامی درخور نام خود داشته باشد؛ زیرا که این شش ضلعی اروپا از دیرباز تا کنون مهد ادب و و تاریخ بوده و همگان این نقطه از اروپا را به عنوان مهد حقوق بشر و قانون گذاری می شناسند.

این استاد دانشگاه ماری کوری پاریس همچنین افزود: قانون اساسی فرانسه دین اسلام را از سال ها پیش به عنوان دومین دین رسمی مردم خود به رسمیت شناخته است، اما تاکنون تلاش های چندانی در جهت برابر سازی حقوق شهروندی و قانونی هموطنان مسلمان ما با پیروان سایر ادیان انجام نشده است.

دکتر بن شیخ همچنین تاکید کرد: اسلام دین همزیستی و عطوفت است و پیامبر آن نیز پیام آور صلح و دوستی، فلذا باید به آن عده ی کمی که از روی کج فهمی و بعضا از روی عداوت عقیده دارند «اسلام دین تخریب و توحش است» این نکته را گوشزد کنیم که فقط در یک صورت جامعه فرانسه خواهد توانست به اهداف عالی خود دست پیدا کند و آن یک راه «همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان با محوریت احترام متقابل» است.

لازم به ذکر است، دکتر غالب بن شیخ اسلام شناس و پژوهشگر بین ادیانی است که در سال 1960 در شهر جده عربستان سعودی متولد شد و در سن 17 سالگی ضمن مهاجرت به فرانسه تحصیلات خود را در شهرهای پاریس و لیون به اتمام رسانید. وی هم اکنون به عنوان استاد ادبیات ادیان دانشگاه ماری کوری پاریس و رئیس بنیاد اسلامی فرانسه شناخته می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha