شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام محسن امامی - سمنان

حوزه/ حجت‌الاسلام امامی گفت: همان‌طوری که برای دروس فرزندمان دغدغه مند معلم خصوصی و کلاس‌ها و برنامه‌های فوق‌العاده هستیم باید این دغدغه مندی را نیز برای اعتقادات و جستجو برای مطالب درست اخلاقی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام محسن امامی، یکشنبه‌شب در آیین عزاداری شام شهادت ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) به میزبانی هیئت محبین فاطمه زهرا (س) سمنان، با بیان اینکه در باب مذهب حقه تشیع از بعد شهادت حضرت رسول اکرم (ص) هجمه به این مکتب شروع شد، اظهار داشت: با نگاهی به تاریخ مشاهده خواهیم کرد که در دوره‌های مختلف و به طرق و عناوین مختلف هجمه‌های فراوانی علیه مکتب حقه تشیع واردشده است.

این کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه  بعد از شهادت حضرت رسول اکرم (ص) تا امروز تمام فرقه‌هایی که در میان مسلمین ایجادشده است نظیر صوفیه، واقفیه، زیدیه و وهابیت، تمام این فرقه‌ها در مقابل امامت حرف می‌زنند، تصریح کرد: اهمیت مبحث طوری است که در این 1400 سال تمام هجمه‌ها به سمت امامت بود و اگر امامت و ولایت خدشه‌دار شود تمام مکتب خدشه‌دار می‌شود و وظیفه امروز ما دفاع از امامت و ولایت است.

وی با تاکید بر وظیفه‌شناسی در هر عصر و دوره‌ای در میان مردم افزود: گاهی وظیفه بر جنگیدن و دفاع نظامی و گاهی دفاع علمی و به طرق دیگر است و امروز وظیفه دفاع از مکتب و مذهب حقه شیعه است.

حجت‌الاسلام امامی با بیان اینکه در باب شبهات بعضی از حرف‌ها حاشیه‌ای است که البته الآن متأسفانه اصل واقع‌شده است و با تاکید بر بررسی ریشه و واکاوی آن، خاطرنشان کرد: باید در باب شبهات به بررسی سرچشمه و منبع اصلی برسیم و منبع و اصل اگر خراب و خدشه‌دار باشد باقی آن نیز خراب خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم افزایش مطالعه در میان آحاد جامعه گفت: متأسفانه جامعه به حدی رسیده است که برخی از افراد مطالعه هیچ، اما ادعا بسیار زیاد!

این کارشناس مذهبی با انتقاد از قرار گرفتن هرکس در پشت تریبون منبر، افزود: بسیاری از افراد امروز در پست و جایگاه و مقام و لباس مختلف تریبون دار شده‌اند و خیلی‌ها خوب حرف می‌زنند، اما حرف خوب کم است و یک‌زمانی می‌گفتیم پای منبر بنشینید اما آلان می‌گوییم مراقب باشید پای هر منبری قرار نگیرید.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم اعتقادات درست شود باید وقت بگذاریم و زحمت بکشیم، تصریح کرد: همان‌طوری که برای دروس فرزندمان دغدغه مند معلم خصوصی و کلاس‌ها و برنامه‌های فوق‌العاده هستیم باید این دغدغه مندی را نیز برای اعتقادات و جستجو برای مطالب درست اخلاقی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام امامی با بیان اینکه دغدغه‌های انسان برای بیمه عمر و امثالهم باید در مسائل اعتقادی هم همین‌گونه باشد، گفت: در بسیاری از موارد عامل اعتقادات ضعیف برخی از جوان‌ها پدر و مادری هستند که برای درس فیزیک فرزند خود دغدغه جدی دارند، اما برای قضاء شدن نماز صبح فرزند خود دغدغه جدی ندارند و فردا روزی اگر این فرزند پدر و مادر را به خانه سالمندان برد بعید نیست زیرا در گذشته باید والدین این فرزند فکر چنین روزهایی را می‌کردند.

وی با بیان اینکه سخن گفتن از مکاشفات و کرامات و داستان‌های اخلاقی به‌اندازه و جای خود خوب است، خاطرنشان کرد: منبرهای اعتقادی بسیار لازم است اگر مردم در اعتقادات کمی ضعیف شده‌اند به‌واسطه کم‌سخن گفتن از مسائل اعتقادی در منبرهاست و اگر پیراهن‌های مشکی فاطمیه کم شده است به‌واسطه کم مطرح‌شدن مسائل اخلاقی و اعتقادی است.

در برابر شبهات همیشه تدافعی نباشیم

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه در مقابله با شبهات از حالت تدافعی و موضع گرفتن تنها در زمان طرح شبهات خارج‌شده و به حالت تهاجمی علمی روی بیاوریم، گفت: باید سوای از داشتن حالت تدافعی در مقابله با شبهات، حالت تهاجمی علمی داشته باشیم و همیشه نمی‌شود که آنان سؤال کنند و ما جواب بدهیم و گاهی ما باید سؤال کنیم تا آنان جواب بدهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha