شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یهشتی

حوزه/ معاون فرهنگی-تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران اصفهان ایجاد نظام آموزشی و تربیتی برای خواهران طلبه دین شناس، متخلق به اخلاق اسلامی و توانمند در تبلیغ با رویکرد تولید علم و نظریه پردازی را از اقدامات بنیادین جریان حوزه های علمیه و روحانیت پس از انقلاب دانست.

صدیقه بهشتی، معاون فرهنگی -تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، در پاسخ به  اهمیت بزرگداشت چهل سالگی انقلاب، گفت: وقتی به جدول دقیق برنامه‌های دشمن علیه ملت ایران نگاه می‌کنیم کاملاً آشکار است که در رأس برنامه‌های این جدول همچون همیشه و حتی پیچیده‌تر از همیشه، یک طراحی رسانه‌ای دقیق قرار دارد که از یک‌سو جنگ اقتصادی علیه ملت ایران را بزرگنمایی کند و هر لحظه به آن بدمد تا هم دل مردم را خالی کند و هم مسئولان را منفعل؛ و از سوی دیگر با برنامه‌ها و ابزار‌های مختلف رسانه‌ای اینگونه مردم را اقناع کند که چهل سال است در مسیر اشتباه حرکت کرده‌اید و آن چیز‌هایی که به آن می‌بالید ارزش این سختی‌ها را نداشته است.

 

وی ادامه داد: در واقع دشمنان قسم‌خورده ملت ایران می‌خواهند با این دو لبه قیچی، خود را از محاصره ریشه‌های تنومند درخت انقلاب اسلامی ایران که در دنیا و به‌ ویژه منطقه معادلات آن‌ها را به‌هم ریخته است نجات دهند؛ ریشه‌هایی که به ‌ویژه خواب رژیم نامشروع صهیونیستی را به‌عنوان مهم‌ترین شریک آمریکا و غرب در منطقه و بعد از آن سعودی‌ها را آشفته کرده است.

 

معاون فرهنگی ـ تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان تاکید کرد: چهل سالگی، مقطعی است که افراد به اوج پختگی، تجربه و بلوغ فکری خود می‌رسند و بعد از طی این مرحله حساس با استفاده از آنچه تجربه کرده و به‌ دست آورده‌اند می‌توانند مسیری طولانی و موفق برای خود و نسل‌های آینده‌شان ترسیم کنند و شاید برای همین است که جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأکید دارد که نباید به ملت ایران اجازه داد تا چهل سالگی انقلابش را جشن بگیرد .

 

بهشتی همچنین در پاسخ به این که مهمترین دستاورد های حوزه  علمیه خواهران را بعد از انقلاب اسلامی چیست؟ اظهار داشت: حضور پرشور خواهران طلبه در بخش های مختلف از برکت های نظام اسلامی است و  تأسیس قریب 500 حوزه علمیه خواهران درکشور که پیش از انقلاب اسلامی هیچ سابقه ای نداشت از برگ های زرین کارنامه جمهوری اسلامی ایران درتربیت شیفتگان تحصیل علوم دینی است که به تحصیل 65 هزارطلبه و43 هزارفارغ التحصیل علوم دینی انجامیده است.

 

وی ایجاد نظام آموزشی و تربیتی برای خواهران طلبه دین شناس، متخلق به اخلاق اسلامی و توانمند در تبلیغ در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد در 12 رشته و  دکتری  با رویکرد تولید علم و نظریه پردازی را از اقدامات بنیادین  جریان حوزه های علمیه و روحانیت پس از انقلاب دانست.

 

معاون فرهنگی- تبلیغی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان اصفهان با بیان اینکه حضور گسترده و تأثیر گذار مبلغین طلبه خواهر در عرصه های مختلف، نشان از ارزشمند بودن مقام زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی است یادآور شد: از ثمرات حوزه های علمیه خواهران در تربیت طلاب علوم دینی حضور و نقش آفرینی دینی، فرهنگی و تربیتی آنان در مدارس، مساجد، خانواده ها و حتی در ارگان ها و سازمانهاست که قبل از انقلاب، هیچ سابقه ای از آن وجود ندارد.

 

وی تاکید کرد: درحالی که قبل از انقلاب از تولیدات دینی و فرهنگی خواهران اثری یافت نمی شود یا انگشت شمار بوده، پس از انقلاب، خواهران طلبه دارای تولیدات فراوان و فاخر علمی و پژوهشی در قالب هزاران کتاب، طرح های پژوهشی، پایان نامه، نرم افزار و آثار فضای مجازی هستند که از برجسته ترین دلایل تفوق دیدگاه انقلاب اسلامی به زن نسبت به نظام های سکولار مدعی حقوق زن است.

 

بهشتی به نقش خواهران طلبه در جهت حفظ و بالندگی انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: روحانيت از دير باز به مرزباني از اسلام شهره بوده، امروز نيز با تشكيل نظام اسلامي و فراهم شدن زمينه تحقق قوانين اسلام در همه صحنه هاي زندگي وظيفه اي دارد بس سنگين تر و حساس تر و پاسخ به هزارها هزار پرسش فرهنگي، سياسي و اجتماعي، حراست از ارزشهاي انقلاب، نظارت بر امور حكومتي، تربيت نيروهاي مؤمن و متعهد، مبارزه با آفت هاي نظام و... از جمله اين مسؤوليت ها مي باشد.

 

وی تاکید کرد: در تمام برنامه ریزی ها و اجرای برنامه تقارن این ایام با ایام فاطمیه لحاظ می شود، بزرگداشت دهه فجر مبتنی بر محتوای ارزشی و رویکرد ترویج و نشر گفتمان انقلاب اسلامی است، همزمانی دهه فجر با ایام فاطمیه و مزین شدن این ایام  به نام حضرت صدیقه طاهره(س) نه تنها موجب محدودیت در برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر نخواهد شد، بلکه بستر مناسب تری را برای ارائه پیام معنوی انقلاب اسلامی فراهم می‌کند.

 

معاون فرهنگی - تبلیغی با توجه به تقارن دهه فجر با ایام شهادت حضرت زهرا س و ایام فاطمیه خاطر نشان کرد: همایش بزرگ 1000 نفری طلاب با موضوع »نقش طلاب فاطمی در بالندگی انقلاب اسلامی ایران» روز سه شنبه 16 بهمن برگزار می شود و  جهت هر با شکوهتر برگزار شدن بزرگداشت و هدایت حوزه های علمیه خواهران دستور العمل بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی ایران  با شعار« افتخار به گذشته و امید به آینده«را ابلاغ نموده است. از اهم برنامه های ابلاغ شده در این دستور العمل برگزاری نشستها و همایش ها با موضوعات انقلاب اسلامی ایران  و  تبیین دستاوردهای آن برای طلاب و عموم مردم ، اعزام مبلغین و هادیان سیاسی و تبدیل مدرسه به عنوان پایگاه بزرگداشت انقلاب اسلامی ایران می باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha