شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
​جامعه اسلامی والینگفورد در انگلستان، صاحب مسجد شدند

حوزه/ مرکز اسلامی شهر والینگفورد در آکسفوردشایر انگلستان، بالاخره پس از ۱۰ سال تلاش بی وقفه مسلمانان، این هفته افتتاح شد و در مراسم شام میان ادیانی، از حضور همسایگان غیرمسلمان در این مسجد استقبال شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از myrecordjournal، اعضای مرکز اسلامی شهر والینگفورد در آکسفوردشایر واقع در جنوب شرقی انگلستان، بازگشایی این مسجد را پس از تقریبا 10 جستجو برای یافتن یک مکان جدید جشن گرفتند.

این مسجد آخر هفته اعضای جامعه را به شرکت در شام میان ادیانی دعوت کرد.

مسجد والینگفورد در مکان یک کلیسای سابق راه اندازی شده است. این کلیسا در دسامبر سال گذشته از این مکان به محل دیگری منتقل شد.

گفتنی است در سال 2008، یک سال پیش از آنکه این جامعه اسلامی در یک مکان اجاره ای فعالیتش را آغاز کند، طارق فرید، یک مسلمان انگلیسی پیشنهاد ساخت مسجد را ارائه داد. با وجود تلاش های بسیار مسلمانان برخی ساکنان محلی با ساخت مسجد در همسایگی شان مخالفت کرده و به بهانه هایی چون آلودگی صوتی و ترافیک، مانع ایجاد این مرکز اسلامی شدند. پس از ماه ها جلسات بالاخره کمیسیون برنامه ریزی و منطقه بندی شهری پیشنهاد مسلمانان را رد کرد.

از آن زمان تاکنون مسلمانان در جستجو برای یافتن مکان جدیدی بودند تا اینکه کلیسا در ماه مارس سال گذشته به فروش گذاشته شد و مسلمانان توانستند با جمع آوری کمک های مردمی این ساختمان قدیمی را خریده و آن را برای ساخت مسجد بازسازی کنند.

محمد تاروآ یکی از برگزارکنندگان مراسم میان ادیانی گفت: این برکتی از جانب خداوند است و ما پس از سال ها یک خانه از خودمان داریم.

تاروا گفت: ما بسیار مفتخر هستیم. این سفری بسیار طولانی بوده و ما تلاش فراوانی کردیم تا به اینجا برسیم و این موهبتی از جانب خدا محسوب می شود.

گفته می شود در این مراسم میان ادیانی شهردار نیز حضور داشته و وی درباره اهمیت و تاثیر مرکز اسلامی بر روی اجتماع سخنرانی کرد.

ویلیام دبلیو. دیکنسون شهردار این شهر انگلیسی در سخنانی گفت: مرکز اسلامی تاثیر مثبتی بر روی جامعه دارد، ما نیاز به موسسات دینی بسیار فعالی داریم که مشارکت در امور جامعه داشته باشند و این گونه است که ارزش های خوب آموخته می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha