شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علیرضا آشناگر استاندار سمنان

حوزه/ استاندار سمنان طبق آمار مقایسه‌ای تعداد پزشکان پیش از انقلاب در سطح استان ۷۴ پزشک بوده که امروز این رقم به ۵۰۰ پزشک می‌رسد، گفت: در دوران بعد از انقلاب اسلامی، ۱۸۰ پزشک عمومی و ۳۶۰ متخصص و تعدادی زیادی دندان‌پزشک و داروساز در استان مشغول به فعالیت هستند که شاهد رشد خوبی در زمینهٔ بهداشت و درمان بوده‌ایم

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، ظهر امروز در نشست شورای سیاست‌گذاری و راهبردی چهلمین سالگرد بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی هستیم و با قدرت و اقتدار و نشاط وارد دهه پنجم انقلاب اسلامی می‌شویم، اظهار داشت: در آستانه دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» شعاری محوری و تأثیرگذار است.

استاندار سمنان با بیان اینکه انقلاب اسلامی که به همت مردم و امام خمینی (ره) شکل گرفت در 4 دهه در مقابل همه توطئه‌های دشمن مقاومت و ایستادگی کرد و طوفان‌های سهمگین را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی عده‌ای از جوانان رشید و مؤمن و انقلابی شهید شدند که چراغ راه این امت قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه شعار اصلی مردم که برگرفته از شعار «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود با شکل‌گیری انقلاب اسلامی محقق شد، افزود: امروز انقلاب اسلامی در کمال آزادی و بدون وابستگی به قدرت‌های بزرگ، در زمینه‌های مختلف نظیر دانش هسته‌ای، فناوری نانو و... حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

آشناگر با بیان اینکه سرافرازانه می‌توانیم به گذشته انقلاب اسلامی در این چهل سال افتخار کنیم، خاطرنشان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری 40 سالگی سن پیری انقلاب نیست و در پدیده‌های اجتماعی سن بلوغ می‌تواند آغاز طراوت انقلاب برای شکوفایی توسعه و آبادی کشور باشد.

وی با بیان اینکه 40 سالگی تازه شروع یک تمدن است، گفت: اتحاد، انسجام و همدلی و برادری مؤلفه‌های اصلی قدرت ملت ایران است و دشمن به دنبال تبدیل این اصول به تفرقه و جدایی است.

استاندار سمنان با بیان اینکه یکی از الزامات امیدآفرینی به آینده تحکیم وحدت، همبستگی و... در میان همه احزاب و گروه‌ها است، افزود: مردم باید به آینده کشور امیدوار باشند، زیرا ناکارآمد جلوه دادن نظام حاکمیت و دولت استراتژی دشمن است.

وی با بیان اینکه جشن‌های انقلاب و 40 سالگی انقلاب به سمت وحدت و تحکیم همبستگی سوق داده شود، تصریح کرد: دل‌های جوانان آماده پذیرفتن کلام‌های ارزشمند است و هر سخنرانی که دعوت می‌شود باید تأکید بر وحدت و همبستگی محور گفته‌های او باشد و انسان‌های معتدل و... دعوت شوند.

نماینده عالی دولت در استان سمنان گفت: استان سمنان در چند آیتم در رده نخست کشور است و با شاخص نرخ بیکاری 6.6 در سال جاری با وجود تحریم‌های سال جاری شاهد کاهش میزان بیکاری در استان بوده‌ایم.

وی، طبق آمار مقایسه‌ای تعداد پزشکان پیش از انقلاب در سطح استان ۷۴ پزشک بوده که امروز این رقم به  ۵۰۰ پزشک می‌رسد، افزود: در دوران بعد از انقلاب اسلامی، ۱۸۰ پزشک عمومی و ۳۶۰ متخصص و تعدادی زیادی دندان‌پزشک و داروساز در استان مشغول به فعالیت هستند که شاهد رشد خوبی در زمینهٔ بهداشت و درمان بوده‌ایم.

آشناگر با بیان اینکه در ایام دهه فجر سفرهای شهرستانی مسئولان با سفر به شهرستان میامی و روستاها آغاز می‌شود، بیان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از توجه به قشر محروم غفلت نکنیم و برای تهیه مسکن ویژه افراد نیازمند و محروم با کمک خیران تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه برای اداره کشور و آینده کشور و امید نسل جوان باید با وحدت و همدلی کار را دنبال کنیم همچنین مردم باید به آینده و دولت امیدوار باشند، گفت: باید تلاش شود تا جشن‌های 40 سالگی انقلاب اسلامی در راستای افزایش امید و نشاط در شهرها و روستاها با مدیریت خود مردم برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha