جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از دبیرستان دخترانه میعاد

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه با بیان این که مسئولان برای رفع مشکلات کشور و جوانان تلاش کنند گفت: اگر چه مشکلاتی در کشور از سوء مدیریت به وجود آمده، ولی قم در طول این مدت سرآمد بوده است و توانسته برکات زیادی برای کشور و مردم مستضعف دنیا ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله اعرافی در جمع مدیران، معلمان و دانش آموزان دبیرستانی مدرسه میعاد قم، با اشاره به شخصیت حضرت زهرا(س)، گفت: سن حضرت زهرا(س)، 18 سال تا 27 سال در منابع اهل سنت و شیعه بیان شده و مشهور  همان 18 سال است و ایشان مهمترین بانویی است که به مقام «سیدة نساء العالمین» در دوران جوانی رسیده و از افتخارتش این است که رضای او رضای خدا و خشم او خشم خدا است و این نشان دهنده اهمیت جایگاه ایشان است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: حضرت زهرا(س) در همه ابعاد شخصیت ویژه بودند، اساسا انسان های برجسته کسانی هستند که در همه ابعاد برجسته، آراسته و سرآمد باشند.

وی اظهار داشت: از موارد برجستگی شخصیت ایشان، معنویت و عبادت حضرت زهرا(س) است، وقتی به نماز می ایستادند، دارای حالت ویژه ای بودند و ضربان قلبش به شماره می افتاد و کسی که نزدیکی ایشان می ایستاده، ضربان قلب آن حضرت را احساس می کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به روایتی که بیان می دارد «آن بانو  وقتی در محراب عبادت می ایستادند، نور نمازشان، عالم غیب را تحت شعاع نورانی خودشان قرار می دادند»، گفت: این بانو در بعدُ خانوادگی هم سرآمد بودند و آن قدر مظهر مهر و صمیمیت بودند که پیامبر(ص) می فرمایند« این دختر مادر من است». حضرت علی(ع) می فرمایند« زهرای مرضیه را می دیدم، نگرانی من رفع می شد».

مدیر حوزه های علمیه افزود: مهمترین بعُد زندگی ایشان، بعُد اجتماعی و همان دفاع از ولایت است، ایشان خود را فانی کرد تا اسلام، دین و ولایت باقی بماند، ایشان در همان 18 سالگی رشادتی کردند که درتاریخ ماندگار دائمی و الگو شدند.

آیت الله اعرافی اظهار داشت: برکت عمر به طولانی بودن نیست، ولی گاهی کوتاهی عمر موجب برکت است که ایشان این گونه بودند.

وی با بیان این که همه مسئولان برای رفع مشکلات کشور و جوانان  تلاش کنند، بیان داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم، 200 سال کشور در استعمار بود، اصل کار روی دوش مردم بود. این مردم بودند که باعث پیروزی انقلاب شدند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: اگر چه مشکلاتی در کشور از سوء مدیریت به وجود آمده، ولی  قم در طول این مدت سرآمد بوده و توانسته برکات زیادی برای کشور و مردم مستضعف دنیا ایجاد کند.

آیت الله اعرافی گفت: جایگاه قم و ارتباط با انقلاب را باید خیلی شناخت و قم شناسی باید قوی باشد.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha